הרב שטיינזלץ: “לא הייתי מחזיר אותם בעסקה נוסח עסקת שליט”

הגאון רבי עדין שטיינזלץ, מקים ישיבת 'מקור חיים' בה לומדים גיל-עד שעאר ונפתלי פרנקל, סבור כי המחיר ששילמה מדינת ישראל בעסקת שליט היה גבוה מדי, והוא מתנגד לעסקה כזו גם עבור שחרור תלמידיו: "יש גבול לכמה שאני מוכן לשלם"
שלמה בן חיים
כ"א סיון התשע"ד / 19.06.2014 08:49

הרבה עיניים נשואות בימים אלה אל הגאון רבי עדין שטיינזלץ, מקים ונשיא ישיבת ‘מקור חיים’, בה לומדים שניים מתוך שלושת הנערים החטופים – גיל-עד שעאר ונפתלי פרנקל.

“אין לנו על מי להישען אלא על אבינו בשמיים. הלוואי שהייתי יכול להוציא קלצ’ניקוב ולירות, אבל אין לי על מי. אני נמצא בידי כוח עליון שקובע לי ולא אני קובע לו”, עונה הרב בראיון שקיים עם העיתונאי אבישי בן חיים מערוץ 10, כשנשאל על תחושותיו מאז נודע על החטיפה.

הרב שטיינזלץ מספר על הרגעים הקשים שעוברים עליו: “אני בוכה לפעמים. אני לא איש של דמעות אבל כואב לי הלב, הנערים הללו נתקלו ברוע”, הוא אומר.

הרב שטיינזלץ, זוכה פרס ישראל, נחשב לאחד האינטלקטואלים הגדולים בישראל. “אני חושב שהתלמידים צריכים להיזהר יותר עם הטרמפים, ויכול להיות שהילדים שנחטפו לא נזהרו מספיק”, הוא טוען, אך מבהיר כי לדעתו לא צריך לאסור את הנסיעה בטרמפים.

הרב מביע התנגדות מוסרית עמוקה לעסקת חילופי שבויים נוסח “עסקת שליט”.

“כבר אמרתי מזמן, עוד בעסקת ג’יבריל, שמה שנקבע בדברי חז”ל (“אין פודים את השבויים ביותר מכדי דמיהן”) הוא דבר נכון. יש גבול לכמה שאני מוכן לשלם, גם במקרה אישי כזה שמדובר בתלמידיי – שזה הרבה יותר כואב”, הוא אומר.

כשהוא נשאל האם הוא חושב שהנערים יחזרו בחיים, עונה הרב: “יש אולי אנשים שיודעים הכל. אני, בעניותי, יודע מעט מאוד. אני יכול להתפלל, אני יכול לקוות”.

צפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות