החיים קשים: ביבי יטוס במוצ”ש 12 שעות, ינאם בליבריה – וישוב חזרה

השרים אורי אריאל ויובל שטייניץ, וסגנית השר חוטובלי, היו אמורים לטוס עם ראש הממשלה - אבל ברגע האחרון קיבלו ביטול • הסיבה: הפמליה תשהה בליבריה 6 שעות בלבד • זהו ביקור ראשון אי פעם של ראש ממשלה ישראלי במערב אפריקה • במהלך הביקור יחודשו יחסים עם מספר מדינות
יוני גרין
ח' סיון התשע"ז / 02.06.2017 01:59

השרים יובל שטייניץ ואורי אריאל, וסגנית השר ציפי חוטובלי, שהיו אמורים להמריא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לליבריה במוצאי שבת, קיבלו הודעה – שעות בודדות לאחר הודעה רשמית על הצטרפותם למשלחת, שהם נשארים בארץ.  על כך מדווח העיתונאי אריאל כהנא באתר nrg.

הפמליה של נתניהו תמריא מישראל סמוך מאוד לצאת השבת – לטיסה שתימשך 12 שעות. השהות במונרוביה בירת ליבריה, תימשך כשש שעות בלבד, ובסיומן תשוב הפמליה לישראל ביום שני, לפנות בוקר.

לפי הדיווח, ראש הממשלה סבר שבלוח זמנים צפוף כזה  לא היה טעם לצרף את השרים – שמצדם בירכו על הזמן היקר שהתפנה, שכן הנסיעה צפויה להיות מפרכת למדי.

ומדוע נתניהו יוצא לטיסה הארוכה והמייגעת הזו?

בליבריה, הממוקמת על חוף האוקיינוס האטלנטי, תתקיים ביום ראשון ועידת הארגון הכלכלי ‘אקוואס’. מדובר בביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי במערב אפריקה ובליבריה מאז מעולם.

נשיאת ליבריה, אֶלן ג’ונסון-סירליף, מעריצה את נתניהו, והיא שהזמינה אותו לשאת נאום בפני פורום ‘אקוואס’ – המאגד 15 מדינות במערב אפריקה למטרות פיתוח כלכלי.

נתניהו יהיה המנהיג הלא אפריקאי הראשון לעשות זאת. במהלך הביקור יחתום נתניהו גם על מספר הסכמים עם נציגי אקוואס.

כהנא מדווח, כי בליבריה, שכמעט כל תושביה נוצרים, כבר נרשמת התרגשות מבואו של ראש הממשלה הישראלי.

בין נציגי המדינות שצפויים לשמוע את דברי נתניהו יהיו בכירים ממאלי ומניז’ר, שתי מדינות מוסלמיות החברות באקוואס, שניתקו את קשריהן עם ישראל, לאחר מלחמת יום הכיפורים.

לפי הדיווח ב-nrg, במסמך פנימי של משרד החוץ הוגדר חידוש היחסים עמן כאחת ממטרות הנסיעה.

ראש הממשלה מצדו החליט להיענות להזמנה כחלק ממדיניות “הפריצה למרחב” שאותה הוא מוביל, וכהמשך למסעו למזרח אפריקה בשנה שעברה תחת הכותרת “ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל”.

לקראת סוף 2017 אמור נתניהו לצאת לטוגו שבמערב אפריקה, לפסגה דומה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות