נתניהו ניצח: יוקם תאגיד חדשות נפרד, עובדים שגויסו ל’כאן’ יפוטרו

הפשרה שהושגה בין נתניהו לכחלון: חטיבת החדשות והאקטואליה תהיה חברה עצמאית • ככל הנראה כל העובדים שנקלטו למערכת החדשות של 'כאן' יפוטרו • העובדים זועמים: חלק חסמו את צומת עזריאלי • כחלון: "לא תהיה השפעה פוליטית על התאגיד" • ביטן: זה טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת
נחמן גור
ג' ניסן התשע"ז / 30.03.2017 12:19

לאחר חמש פגישות רשמיות בין הצדדים, מסתמן כי הושגה היום (חמישי) פשרה בנושא תאגיד השידור: ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, אימצו את מתווה הפשרה שגיבשו מנכ”ל משרד האוצר, שי באב”ד, ומנכ”ל משרד התקשורת, מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי.

לפי המתווה, השידור הציבורי במתכונתו החדשה ייצא לדרך בקרוב, באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’ והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה.

לצורך כך יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים.

לפי המתווה, ראשי התאגיד, גיל עומר ואלדד קובלנץ, יישארו בתפקידם אך לא יהיו אחראים על החדשות.

שכן, חטיבת החדשות והאקטואליה תהיה חברה עצמאית שתפעל אמנם בתוך התאגיד – אך מנותקת ממנו. עובדי חטיבת החדשות יהיו אנשי רשות השידור וגם אנשי התאגיד, אך לא כל אנשי התאגיד ייקלטו בה.

עד למינוי מנהלים קבועים, ינהלו את החברה החדשה מנהלי רשת ב’ ומנהלי ערוץ 1.

הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד ‘כאן’.

תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד.

משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות, ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב.

מנגד, חוק הפיקוח על התקשורת שראש הממשלה ביקש לקדם – יוקפא.

ההסדר קיבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה ואנשיו. לצורך עיגון המתווה בחקיקה ולבקשת היועץ המשפטי, תידחה תחילת שידורי התאגיד בשבועיים.

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן הגיב: “מדובר בפשרה הוגנת שתואמת מצד אחד את הקו שהליכוד הוביל ומצד שני שכחלון הוביל. מחלקת האקטואליה של השידור הציבורי שממומן מכספי הציבור תורכב  ברובה מעובדי רשות השידור.

“מדובר במתווה ששני הצדדים יכולים לחיות אתו, דבר שימנע בחירות ויבטיח המשך קיום קואליציה טובה לטובת המדינה. טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת ובעיקר טוב לעם ישראל”.

בתגובה להסכם המתגבש, עובדי תאגיד השידור הציבורי הודיעו כי יפגינו במוצאי שבת מול קריית הממשלה בתל אביב. “בודקים היתכנות משפטית של הגשת בג”ץ נגד ההסכם”, אמרו אנשי התאגיד.

בוועד עיתונאי התאגיד מסרו כי הם מוחים נגד “הניסיונות המושחתים של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט, תוך זלזול במאות מילוני שקלים של כספי ציבור והתעללות מתמשכת ביותר מאלף עובדים בתאגיד וברשות השידור”.

כחלון כינס מסיבת עיתונאים, העובדים הפגינו

שר האוצר משה כחלון הגן במסיבת העיתונאים על הסכם הפשרה: “מאז שנכנסתי לתפקיד אני עומד כצוק איתן לשמירה על הדמוקרטיה, בית המשפט העליון ועל כספי ציבור. ההסכם מבטיח את חופש העיתונות ואת חופש הביטוי. לא תהיה השפעה פוליטית על התאגיד שיקום”.

עובדי תאגיד השידור הפגינו מחוץ למסיבת עיתונאים של שר האוצר, במחאה על ההסכם שגיבש עם ראש הממשלה נתניהו. חלק מהעובדים חסמו את צומת עזריאלי.

מועצת תאגיד השידור הישראלי -‘כאן’, פרסמה הודעה בה היא מבהירה כי היא “מתנגדת נחרצות” להסכם בין שר האוצר לראש הממשלה.

“משמעות המתווה הינה הקמת גוף מפוצל שלא יכול לאחד משאבים בצורה יעילה וחסכונית כפי שתוכנן ושהתוצאה שלו הינה זריקת כספי ציבור לשווא”, נמסר ממועצת התאגיד.

עוד נאמר בהודעת המועצה, “מועצת התאגיד תגן על העיתונאים ואנשי החדשות המצוינים של תאגיד כאן, אשר עזבו מקומות עבודה והתייצבו לדגל על מנת להביא שידור ציבורי איכותי, פלורליסטי ועצמאי לאזרחי ישראל, כדי לשמור על זכויותיהם ועצמאותם”.

“אנו קוראים לשומרי הסף, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, להגן על האינטרס הציבורי ועל זכויות העובדים”, הוסיפו במועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אף אחד לא דאג לעובדים כולם לבית מובטלים
    30/03/2017 12:37
    האמת
  1. הסתדרות העובדים החדשה מתה !!!!