התפילות עוזרות: הגראי”ל שטיינמן נושם מהערב בקצב סדיר יותר

בעקבות שיפור במצבו של הגראי"ל שטיינמן: הדילמה עמה התמודדו הרופאים בצהרים - נדחית לבוקר • גורמים בבית החולים: ממתינים לראות איך יעבור הלילה • הגר"מ מאזוז: "ראש בני ישראל. רא"ש זה ראשי תיבות רבי אהרון שטיינמן" • ביקש ברדיו 'קול ברמה': "להתפלל להתפלל להתפלל"
יוסף גרינבוים
ב' שבט התשע"ז / 29.01.2017 21:03

בצהרים עמד צוות הרופאים של המרכז הרפואי מעייני הישועה, המטפל הגראי”ל שטיינמן בפני דילמה, אותה הציג בפני המשפחה והמקורבים, כדי שיקבלו החלטה: האם להרדים ולהנשים את ראש הישיבה על כל הסיכון הכרוך בכך – או לנקב את קנה הנשימה?

אלא שהערב (ראשון) מסתמן: נס.

אחרי שמאז שאושפז בבית החולים במוצאי שבת בעקבות מצוקה נשימתית וזיהום, סבל ראש הישיבה מקשיי נשימה, למרות מסכת החמצן והמאמץ הוא על כל נשימה – הנשימות של ראש הישיבה חזרו לקצב מסודר יותר ופחות מהירות.

בעקבות כך, החלטה לבחור באחת משתי האופציות אותן תיארנו בצהרים נדחית, לפי שעה, עד לשעות הבוקר. לפי גורמים השוהים ב’מעיני הישועה’, אם ראש הישיבה יעבור את הלילה והשיפור יימשך – אפשר יהיה לנשום לרווחה.

הרב יעקב רוזנשטיין, ממקורביו של ראש הישיבה אמר הערב ב’קול ברמה’: “מיום שישי חל דרדור במצב הנשימתי של מרן, הרב בהכרה ואינו מונשם ומשוחח עם הסובבים. הלילה הקרוב חשוב מאוד מהבחינה הרפואית לראות כיצד מרן יעבור אותו. מבקשים מאוד מהציבור להעתיר בתפילה”.

הבוקר חלה החמרה במצבו הבריאותי של הרב שטיינמן, ולקראת הצהרים, כאמור, עמד צוות הרופאים המטפל בראש הישיבה בפני דילמה – אותה הציג בפני בני המשפחה והמקורבים – כדי שיקבלו החלטה.

הדילמה קשה מנשוא הייתה: האם להרדים ולהנשים את ראש הישיבה או לנקב את קנה הנשימה כפי שעשו להגר”י אדלשטיין.

המשמעות הקשה: ראש הישיבה לא יוכל לדבר עוד. מאחר ולאחרונה קשה עליו הכתיבה, המשמעות של הצעד קשה שבעתיים.

 הגר”מ מאזוז: “רא”ש בני ישראל. להתפלל, להתפלל”

בתוך כך מתקיימות עצרות לתפילה בריכוזים החרדיים ברחבי העולם.

במקביל, רמקולים המסתובבים ברחובות קוראים לציבור ומזרזים להרבות בתפילה לרפואת רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא.

גם ראש ישיבת ‘כסא רחמים’, הגאון רבי מאישר מאזוז פנה בשיחה למאזיני רדיו ‘קול ברמה’ – ואמר: “ראש בני ישראל – רא”ש זה ראשי תיבות רבי אהרון שטיינמן, צדיק יסוד עולם.  כשהוא מזכיר מדברי ראש הישיבה, פנה הגר”מ מאזוז וביקש: “להתפלל להתפלל להתפלל” – והזכיר את שמו: ‘אהרון יהודה לייב בין גיטל פייגא’

המקורבים מול הרופאים

בשעות הבוקר הפיצו מקורבי ראש הישיבה הודעות הקוראות לתפילות, כדי “לקרוע שערי שמיים”. אולם במקביל אנשי הצוות הרפואי ב’מעייני הישועה’ משגרים הודעות מרגיעות וטוענים כי “המצב יציב”.

בהודעה של אנשי ביתו של הגראי”ל השוהים במרכז הרפואי מעייני הישועה נאמר: “עקב החמרה במצב בריאותו של מרן ראש הישיבה שליט”א הציבור נקרא לקרוע שערי שמים ולהרבות בתפילה לרפואתו המהירה והשלמה של רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפו”ש.

“מרן מאושפז מצאת השבת ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי מעייני הישועה בעקבות מצוקה נשימתית חריפה ממנה סובל”.

כמו כן פורסמה הודעה כי בעקבות ההחמרה, הורה הגר”ח קנייבסקי להפסיק את הסדרים בהיכלי הישיבות ולומר את פרק קמ”ב בתהילים – “משכיל לדוד”, לרפואתו של הגראי”ל.

מנגד, המנהל הרפואי של ‘מעייני הישועה’, פרופ’ מוטי רביד, הודיע במהלך היום שוב ושוב: ” מצבו של הרב יציב”. לדבריו, הזיהום אינו חמור והוא בטיפול.

גם מנהל טיפול נמרץ ב’מעיני הישועה’ פרופ’ סורקין אמר ל’קול ברמה’ בצהרים: “המצב יחסית יציב עם הטבה קלה, הרב מתקשר עם הרופאים ובהכרה מלאה. מרן מקבל את הטיפול הכי טוב במצבו הנוכחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה המצב של מרן עכשיו
    29/01/2017 22:57
    אברהם
  1. מה המצב היום בשעה 10 וחצי בערב