הגר”מ מאזוז הפתיע: “זה שיעור אחרון בקול ברמה, זה כאב ראש”

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הפתיע את מאזיני השיעור השבועי, המשודר ב'קול ברמה': "יש להם זמן לחפש אנשים אחרים שידברו" • "כל שבוע שאלות: למה אתה מזכיר את ביאליק? למה אתה מזכיר את אריסטו? למה אתה מזכיר כל מיני שירים? למה מביא שאלות על אמונה? כאילו אסור להביא..." • הרב אמסלם: "רבי, המשך בשיעוריך המלאים חכמה ודעת, תורה ויראה, אל תשים לב לקנאים, שאינם מגיעים לקרסוליך. אל תשחק לידי המקנאים"
יוסף גרינבוים
י' טבת התשע"ז / 07.01.2017 22:06

הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ הפתיע הערב (מוצאי שבת) את מאזיני השיעור השבועי, המשודר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, כאשר הודיע כי זהו שיעורו האחרון.

“רבותי, זה שיעור אחרון שאני נותן היום”, אמר ראש הישיבה – והסביר את הצעד המפתיע: “גם כאבי ראש, גם כאבים אחרים, כל שיעור עולה לי במסירות נפש, לא קל.

“שבוע הבא עושה דינר בישיבה עם בעלי דיבור… בינתיים ל’קול ברמה’ יש זמן לחפש אנשים אחרים שידברו”.

הגר”מ מאזוז הוסיף ופירט: “כל שבוע שאלות. למה אתה מזכיר את ביאליק? למה אתה מזכיר את אריסטו? למה אתה מזכיר כל מיני שירים? למה אתה מביא שאלות של אמונה? כאילו אסור להביא להביא שאלות של אמונה…  יש תשובות לא טובות? תגידו לי. סתם, מחפש עלילות”.

ראש הישיבה הבהיר: “אני לא מחפש כבוד ולא מחפש שם להתפאר”.

הגר”מ מאזוז הזכיר כי התחיל את השיעור השבועי – כפי שדווח בזמנו בחרדים 10 – לאחר שבקרבת הראשל”צ הגר”י יוסף סרבו לאפשר לרדיו ‘קול ברמה’ לשדר את השיעור: “הרי מלכתחילה הסכמנו לעשות ל’קול ברמה’, כי אחרים לא הסכימו לתת ל’קול ברמה’, כי לקול ברמה יש ‘עוון’ גדול מאוד. אך לא אלמן ישראל…”

אחד ממקורביו של הגר”מ מאזוז אומר לחרדים 10: “שולחים לו מלא מכתבים, כולל בשמות בדויים, מטרטרים אותו, הוא לא רוצה להמשיך לדבר על הכל בכל שיעור”. לדבריו, דברי ראש הישיבה נאמרו בסערת רגשות. “הרב לא החלטי ועוד יחזור בו”, הוא אומר.

הרב חיים אמסלם הגיב: “מזמן הפסקתי להתערב בפוליטיקה החרדית המשובשת, שהמיטה אסון על הספרדים, אבל כשאני מבין שמורי רבי הגאון שליט״א מפסיק את שיעורו בגלל הטיפשים, הסכלים הנבערים מדעת, הקיצוניים (כנראה גם מבית מתוך הישיבה שלו, שהשחירה עם השנים והפכה להיות חרדינית) – אני נזעק: ‘כואב להם שהוא מזכיר את אריסטו ואת ביאליק’…

“הטפשים הנבערים מעולם לא למדו את שכתוב בגמרא על רבי מאיר ש״רמון מצא תוכו אכל קליפתו זרק״. חבל שגאון שכמותו, שלמרות שנפרדה דרכי מדרכו הפוליטית, וזה לגיטימי, אולם אני מעריצו כגאון יחודי שאין שני לו, וכגדול הרבנים הספרדים בדורינו, מסובב במטרידנים כאלה, וחבל שהוא בכלל שם אליהם לב, אינם יותר מזבובים טורדניים.

הרב חיים אמסלם, הרב מאיר מאזוז

“רבי רבי, לו לעצתי תשמע המשך בשיעוריך המלאים חכמה ודעת תורה ויראה, אל תשים לב לקנאים, שאינם מגיעים לקרסוליך לא בחכמה ולא ביראה. המשך להפיץ את תורתך, אל תשחק לידי המקנאים בך, נהפוך הוא, המשך לצטט את ביאליק את טשרנחובסקי ואת אחד העם ככל העולה על רוחך.

“קטנך עבה פי כמה וכמה ממתניהם הצרות, שכל חכמתם בציטוטים נבובים וכל ספריהם הם רק העתק הדבק מדברי זולתם. למרות שאין אני משויך לדרכך הפוליטית, אבל אתה לימדתני לפני עשרות שנים, את שאמרו הקדמונים, ‘אהוב אריסטו אהוב אפלטון אבל האמת אהוב יותר'”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור לבטל את השיעור של מרן הגר
    07/01/2017 23:43
    משה
  1. אסור ששיעורו של מרן הגר”מ מאזוז לא ימשיך! לא יכול לחשוב על מוצ”ש בלי השיעור של מרן הרב מאזוז, שיעור מלא בתוכן באהבת ישראל, בהלכה ובאמונה!

  2. אוי ואבוי בלי העלון בית נאמן בשבת הזה אני מרגיש חיסרון אדיר
    07/01/2017 23:46
    דוד הורביץ
  3. אם בליל שבת לא מצליח להשיג את העלון אני רץ מבית הכנסת לבית כנסת למצוא את העלון
    ונרגע רק אחרי שאני משיג אותו
    עלון עם כל כך דברי חוכמה אף פעם לא נתקלתי

  4. אסור שהשיעור יפסק!!!
    08/01/2017 00:21
    מיכאל
  5. זה מחייה את עם ישראל בכל שבוע

  6. כותב וליבי מלא צער
    08/01/2017 01:27
    עקיבא מלכה
  7. לא מאמין לא מעכל
    יום אבל זה היה שיעור מרתק ומלא כרימון בתוכן אמיתי ומדוייק
    כל שבוע אני מחכה למוצש לשמוע את השיעור

    בבקשה בבקשה תשכנעו את הרב שימשיך זה הלימוד תורה היחיד שלי

  8. מי שיש דיבור עם מרן
    08/01/2017 10:38
    שמעון
  9. מי שיכול שיסביר למרן את נחיצות השיעור .אי אפשר לחשוב מה נעשה בלי השיעור הזה והעלון בית נאמן