טראמפ: “ישראל, הישארי חזקה, 20 בינואר מגיע!” • נתניהו צייץ: “תודה”

הנשיא הנבחר רותח על ג'ון קרי ועולה למתקפה מול אובמה: "הוא נהג בזלזול ובחוסר כבוד כלפי ישראל, אסור שנתייחס לידידה קרובה כך" • גם הרוסים כועסים: ג'ון קרי מזיק • נתניהו הודה לו בטוויטר: "הנשיא הנבחר טראמפ, תודה לך על החברות החמה והתמיכה הבלתי מסוייגת שלך"
יוני גרין
כ"ח כסלו התשע"ז / 28.12.2016 17:12

נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, תוקף את ממשל אובמה על רקע החלטת מועצת האו”ם נגד ישראל ולפני נאומו של מזכיר המדינה האמריקני, ג’ון קרי, שיישא היום (רביעי) נאום בו יציג את חזונו לדרך שבה יש לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב הנשיא הנבחר:

“אנחנו לא יכולים להמשיך לאפשר להתנהג כלפי ישראל בבוז וחוסר כבוד מוחלט כזה. פעם היו לה ידידים גדולים בארצות הברית, אבל… לא עוד”.

טראמפ הוסיף וצייץ: “תחילת הסוף היה הסכם הגרעין הנורא עם איראן, ועכשיו זה (של האו”ם). הישארי חזקה ישראל, ה-20 בינואר מתקרב במהירות!”.

קודם לכן צייץ טראמפ: “חשבתי שחילופי השלטון עם אובמה יעברו חלק – הם לא”.

בסביבתו של טראמפ זועמים על הנאום המתוכנן של קרי, וטוענים כי הוא מנסה להצר את צעדי הנשיא החדש, כשאנשי הממשל הנוכחי יודעים שדעותיו שונות מאוד מאלו שלהם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לדברי הנשיא הנבחר של ארה”ב, דונלד טראמפ, לפיהם אי אפשר לנהוג יותר בישראל בחוסר כבוד. “הנשיא הנבחר טראמפ, תודה לך על החברות החמה והתמיכה הבלתי מסוייגת שלך בישראל”, כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, האשים היום את קרי כי הוא מזיק לתהליך השלום בגלל עימותים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בארצות הברית.

בנוסף, הוא דחה את הצעתו של קרי שהקוורטט הבינלאומי יאמץ את תוכן נאומו.

לברוב הדגיש את הצורך ליצור מצע לשיחות ישירות בין מנהיגים ישראלים ופלסטינים, והזהיר מפני הפגיעה של האג’נדה המקומית על הקוורטט ומועצת הביטחון. לברוב הצביע על הניסיונות המזיקים להשתמש בפלטפורמות כאלה לטובת ההתכתשויות בין דמוקרטים לרפובליקנים.

ברוסיה הביעו חוסר שביעות רצון מההתערבות האמריקנית בקידום החלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון, למרות שהרוסים תמכו בה בסופו של דבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות