בנט מלגלג: קרי ציטט אותי 3 פעמים וצדק. אנו לא נקים עוד מדינת טרור

יו"ר הבית היהודי יצא נגד שר החוץ האמריקני, שציטט אותו בנאומו על הסכסוך הישראלי פלסטיני: "לא נקים עוד מדינת טרור בלב הארץ" • "ירושלים היתה הבירה היהודית לפני 3,000 שנה. זה התנ״ך. פתח וקרא"
יוני גרין
כ"ח כסלו התשע"ז / 28.12.2016 19:48

יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט הגיב הערב (רביעי) על נאומו של מזכיר המדינה האמריקני על מדיניות ממשל אובמה לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני – ומיהר לתקוע לג’ון קרי ‘אצבע בעין’.

במהלך הנאום, ציטט קרי כמה פעמים את בנט, בלי להזכיר את שמו, כדי לציין את חוסר הנכונות הישראלית לפתרון שתי המדינות.

“קרי ציטט אותי שלוש פעמים בעילום שם כדי להראות שאנחנו מתנגדים למדינה פלסטינית”, אמר בנט. “אז הנה בגלוי: נכון. ככל שזה תלוי בי, לא נקים עוד מדינת טרור בלב הארץ”.

בנט הוסיף: “אזרחי ישראל שילמו באלפי קרבנות, רבבות טילים, ואינספור גינויים בשל המדיניות המשיחית של מדינת פלסטין. הגיע הזמן לדרך חדשה, ואנו נוביל זאת”.

מוקדם יותר הערב, העביר בנט מסר חד למזכיר המדינה האמריקני: “לפני כמה ימים מועצת הביטחון של האו”ם הצביעה עבור החלטה מבישה שאומרת, במהותה, שירושלים היא שטח כבוש. ירושלים היתה הבירה היהודית לפני 3,000 שנה. זה התנ״ך. פתח וקרא.

“אנחנו היהודים מדליקים את החנוכיה כבר 2170 שנים בירושלים, אנחנו אומרים ‘לשנה הבאה בירושלים’. הדלקנו את החנוכיות לפני 1,000 שנים ברוסיה ומרוקו ואמרנו ‘לשנה הבאה בירושלים’. הדלקנו את החנוכיות לפני 72 שנים במשרפות של אושוויץ ואמרנו לשנה הבאה בירושלים”.

בנט הדגיש: “אדוני מזכיר המדינה: אף החלטת או״ם או נאום לא ישנו את העובדה שירושלים תמיד היתה ותמיד תהיה הבירה היהודית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות