ביבי: “די להתרפס, מכבדים חזקים” • אוקראינה נזפה בשגריר הישראלי

הממשל בקייב זועם על ביטול ביקורו של ראש הממשלה האוקראיני בישראל • נתניהו הגיב למתקפות נגדו: "התגובה שלי הייתה מושכלת ואחראית, תגובה טבעית של עם בריא. העולם מכבד מדינות חזקות שנלחמות על שלהן"
יוני גרין
כ"ו כסלו התשע"ז / 26.12.2016 17:21

שגריר ישראל באוקראינה, אלי בלוצרקובסקי, זומן היום (שני) לשיחת הבהרה במשרד החוץ בקייב בעקבות החלטת ישראל לבטל את ביקורו המתוכנן של ראש ממשלת אוקראינה, שהיה אמור להיפתח היום.

ההחלטה על ביטול הביקור התקבלה על ידי ראש הממשלה, כחלק מצעדי התגובה להחלה האנטי ישראלית נגד ההתנחלויות שהתקבלה במועצת הביטחון של האו”ם.

מדובר בצעד שני שנוקטים האוקראינים היום: מוקדם יותר פרסם משרד החוץ בקייב הודעה בה הצהיר כי “ויכוחים פנימיים בישראל לא ישפיעו על יחסי הידידות בין ישראל לאוקראינה המבוססים על אינטרסים משותפים וכבוד הדדי”.

האוקראינים, הנחשבים ידידי ישראל, הבהירו את עמדתם: “מסורתית אנחנו תומכים בשלום לפי פתרון שתי המדינות – וחייב להתקיים משא ומתן ישיר. גינינו, כמו חברות אחרות במועצת הביטחון, את פעילות ההתנחלויות של ישראל – משום שהיא מנוגדת לחוק הבינלאומי”.

כפי שחשפנו כאן בחרדים 10 במוצאי שבת, ראש הממשלה האוקראיני, ולדימיר גרויסמן היהודי, רצה כי אוקראינה תימנע בהצבעה, אך לחץ של הנשיא האמריקני ברק אובמה על נשיא אוקראינה, הוביל לתמיכה בהחלטה שהתקבלה באו”ם.

זימון השגריר לשיחה הוא צעד שני, ומהווה תגובה לזימונו של השגריר האוקראיני אתמול למשרד החוץ, למרות שהיה בחופשת חג המולד הנוצרי.

בתוך כך, ראש הממשלה הגיב למתקפות השמאל נגדו בעקבות הבליץ שערך.  “התגובה שלי הייתה מושכלת ואחראית. תגובה טבעית של עם בריא שמבהיר לעולם שמה שנעשה באו”ם אינו מקובל עלינו”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “די לגלותיות הזו, אין שום תבונה מדינית בהתרפסות. היחסים שלנו מול העולם רק ישתפרו כי העולם מכבד מדינות חזקות שנלחמות על שלהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות