נתניהו ממשיך ל’התפרע’: שגריר ארה”ב בישראל זומן לשיחת נזיפה

אחרי שהשגרירים שארצותיהם תמכו בהצעה באו"ם זומנו לשיחת בירור במשרד החוץ, זומן גם השגריר האמריקני דן שפירו לשיחת בירור עם ראש הממשלה • נתניהו מתכוון לבטל פגישה שתיכנן לקיים בקרוב בדאבוס עם ראש ממשלת בריטניה
יונה גרין
כ"ה כסלו התשע"ז / 25.12.2016 17:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בצעדים הדיפלומטיים בגלל ההחלטה האנטי ישראלית שהתקבלה באו”ם: הערב (ראשון) זימן נתניהו את שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, לשיחת נזיפה בעקבות החלטת ממשל אובמה שלא להטיל וטו על ההחלטה.

המועד לשיחה טרם נקבע.

מדובר בצעד חריג, שכן יתר שגרירי המדינות שתמכו בהחלטה – זומנו לשיחות נזיפה אישיות במשרד החוץ. חלק מהשגרירים כלל לא נמצאים בארץ, בשל חופשת חג המולד.

השגריר הבריטי כבר הגיע לשיחה ויתר השגרירים, מלבד האמריקני, צפויים להגיע בהמשך היום.

ממשרד החוץ נמסר כי הפגישות הן אישיות ומתבצעות עם הסמנכ”לים המרחביים הרלוונטיים במשרד החוץ.

בישיבת הקבינט שהתקיימה אחר הצהריים הורה ראש הממשלה לשרים שלא לנסוע בתקופה הקרובה למדינות שהצביעו בעד ההחלטה במועצת הביטחון – ולא לקיים פגישות עם מקביליהם מאותן מדינות.

נתניהו עצמו מתכוון לבטל פגישה שתיכנן לקיים בקרוב בדאבוס עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי.

בהצהרה לפני ישיבת הממשלה, סיפר נתניהו כי לפני אימוץ הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו”ם ביום שישי שוחח עם שר החוץ של ארצות הברית, ג’ון קרי.

“אמרתי לו ביום חמישי שחברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון”, אמר. נתניהו שב ותקף את הנשיא אובמה – כשהכריז: “מהמידע שיש לנו, אין לנו שום ספק שממשל אובמה יזם את ההחלטה, עמד מאחוריה, תיאם את הנוסחים ודרש להעבירה”.

אתמול הורה ראש הממשלה על מספר צעדים נגד המדינות איתן יש לישראל קשרים דיפלומטיים – ותמכו בהצעה. כך למשל החליט נתניהו לבטל את ביקור ראש הממשלה האוקראיני ולדימיר גרויסמן, שהיה אמור להגיע לישראל מחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות