משה קצב שוחרר ממעשיהו לחופשי אחרי 5 שנים ו-15 יום בבית הכלא

הנשיא לשעבר השתחרר לביתו, לאחר שהפרקליטות החליטה שלא לערער נגד החלטת ועדת השחרורים • רעייתו גילה ליוותה אותו בצאתו ואף חתמה על תנאי השחרור שלו
חיים טוויל
כ"א כסלו התשע"ז / 21.12.2016 15:57

הנשיא לשעבר משה קצב שוחרר אחר הצהריים (רביעי) מכלא מעשיהו. רעייתו גילה ליוותה אותו בצאתו ואף חתמה על תנאי השחרור שלו.

מוקדם יותר הודיעו לו מנהל האגף התורני בבית הסוהר מעשיהו והעובד הסוציאלי על שחרורו המיידי.

השיחרור יצא לדרך לאחר שפרקליטות המדינה הודיעה היום לוועדת השחרורים שליד בתי הסוהר כי לא תעתור לבית המשפט המחוזי נגד החלטת הוועדה להורות על שחרורו של הנשיא לשעבר משה קצב.

בהודעת הפרקליטות נאמר: “לאחר התייעצות שנערכה עם כלל הגורמים המעורבים בעניין בפרקליטות, החליט פרקליט המדינה לאמץ את המלצת כל הגורמים הללו שנמסרה לו, לפיה אין מקום להגשת עתירה.

“כידוע, בכל שלושת הדיונים שקיימה עד כה ועדת השחרורים בעניינו של האסיר, הפרקליטות התנגדה לשחרור מוקדם. בשני הדיונים הראשונים עמדתה זו התקבלה (וכתוצאה מכך האסיר נותר במאסר כשמונה חודשים נוספים) ואילו בדיון האחרון עמדתה נדחתה.

“עתירות נגד החלטות של ועדת השחרורים מוגשות רק כאשר הפרקליטות סבורה שההחלטה הינה בלתי סבירה באופן קיצוני או שההחלטה הינה בלתי חוקית.

“לאחר לימוד החלטת ועדת השחרורים ונימוקיה, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי נוכח הפסיקה הנוהגת בבית המשפט העליון, להערכתה אין סיכוי ממשי שעתירה שכזו תתקבל שכן אין בה חריגה קיצונית ממתחם הסבירות. על כן הוחלט שלא להגיש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים”.

משירות בתי הסוהר נמסר: ”בית הסוהר מעשיהו נערך לשחרורו המידי של משה קצב, לאחר שריצה עונש מאסר של חמש שנים וחמישה עשר ימים”.

קצבAloni Mor/Flash90

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות