צהלה בימין, מבוכה בשמאל: דיוויד פרידמן יהיה שגריר ארה”ב בישראל

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ החליט למנות את דיוויד פרידמן, מי ששימש כיועצו לענייני ישראל במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות - לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל • פרידמן: "נחזק את קשרי ארה"ב-ישראל מבירת ישראל הנצחית - ירושלים • השמאל האמריקני זועם
נתן פרל
ט"ז כסלו התשע"ז / 16.12.2016 02:57

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שישי) כי ימנה את עורך הדין דיוויד פרידמן, ששימש כיועצו לענייני ישראל במהלך קמפיין הבחירות, לתפקיד השגריר הבא של ארצות הברית בישראל.

פרידמן הוא יהודי דתי שומר מצוות, אמריקאי  בן 57, המלווה את טראמפ כבר 15 שנה. הוא נחשב ימני מאוד, ומשמש בין היתר כנשיא ארגון הידידים האמריקאי של היישוב בית-אל.

פרידמן הוא ידיד קרוב להרבה משלוחי חב”ד, ומתפלל קבוע מידי שבת בבית חב”ד של הרב זלמן וולוביק בשכונת וודמיר בפייב טאונס שבלונג איילנד.

בהודעה שפרסם אמר טראמפ נאמר: “פרידמן הוא חבר ותיק ויועץ אמין עבורי. קשריו החזקים עם ישראל יהוו את הבסיס לשליחותו הדיפלומטית ויהיו נכס אדיר למדינתנו כמי שמעוניינת לחזק את קשריה עם בעלי בריתה ולשאוף לשלום במזרח התיכון”.

פרידמן התייחס אף הוא להחלטה של טראמפ ואמר כי הוא מצפה לחזק את יחסי ארה”ב-ישראל מ”בירת ישראל הנצחית – ירושלים”.

באמירה זו רמז על חיזוק כוונת ממשל טראמפ להעביר את שגרירות ארה”ב לירושלים.

פרידמן התבטא רבות לטובת ישראל במהלך הקמפיין, ואף הבהיר בראיון לערוץ 10 כי טראמפ לא ינסה לכפות פתרון מדיני על ישראל.

כמו כן יצא פרידמן נגד הטענות כי שליטה יהודית ביהודה ושומרון תפגע ברוב היהודי במדינה.

לעומת הימין שהגיב בהתלהבות על המינוי, השמאל האמריקני זועם.

שדולת “ג’יי סטריט” האמריקאית, המזוהה עם השמאל בישראל, הביעה דאגה מהמינוי של פרידמן: “אנחנו מתנגדים בתוקף למינוי פרידמן לשגריר ארצות הברית בישראל. כמי שהיה חבר אמריקאי קרוב להתנחלויות, חסר כל כישרון דיפלומטי ומי שתקף את היהדות הליברלית שתומכים בפתרון שתי המדינות וקרא להם ‘גרועים יותר מאנשי הקאפו’ – חייב להיות מחוץ לתחום. הוא לא יכול לייצג את ארצות הברית בישראל”.

בעמוד הפייסבוק של ארגון השמאל האמריקאי נטען, כי המינוי “מעמיד את המוניטין של ארצות הברית באזור וברחבי העולם בסכנה. ג’יי סטריט קוראת לכל ידידי ישראל המאמינים בעתידה להצטרף אלינו כדי להתנגד למינוי הזה”.

דיוויד פרידמןפרידמן, עומד שני מימין, בכינוס שלוחי חב”ד. צילום: ברוך אזגווי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות