ח”כ סמוטריץ’ דורש התנצלות: “דו”צ העליב רבנים. כינה אותם צווחנים”

דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז כינה אתמול את הרב שמואל אליהו 'צווחן', בגלל התנגדותו לשילוב לוחמות בחיל שריון • סמוטריץ' לליברמן: "דובר צה"ל התבטא במילים בוטות מעליבות ומזלזלות. דרוש ממנו ש\יתנצל"
נחמן גור
כ"ב חשון התשע"ז / 23.11.2016 12:58

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ דורש משר הביטחון אביגדור ליברמן לזמן את דובר צה”ל, תא”ל מוטי אלמוז, ולדרוש ממנו להתנצל על התבטאויות פוגעניות שהשמיע כנגד רבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו על רקע הכוונה לשלב לוחמות בחיל שריון.

במכתב ששיגר לשר הבטחון כתב: “בימים האחרונים ובמסגרת דיון ציבורי ער ובריא המתקיים סביב שירות נשים בצה”ל התבטא דובר צה”ל במילים בוטות מעליבות ומזלזלות כנגד רבנים בכירים בציונות הדתית שהביעו התנגדות להרחבת שירות הנשים בצה”ל”.

הוא הוסיף וסיפר: ”תא”ל אלמוז כינה את הרבנים במספר ראיונות כצווחנים ומחצרצים. לא ניתן לעבור על הפגיעה החמורה הזו בכבוד התורה, בכבוד הרבנים ובכבוד הציבור לסדר היום”.

לדברי ח”כ סמוטריץ’, תא”ל אלמוז לא היה מעלה בדעתו להתבטא כך נגד אישי דת מוסלמים או נוצרים. ”אבקשך לקרוא אותו לסדר באופן מיידי ולדרוש ממנו להתנצל על סגנונו הפוגעני”.

בראיון שהעניק אתמול לגלי צה”ל, אמר הרב אליהו כי הצבא מתנהל בשאננות, כמו לפני מלחמת יום כיפור. “התפקיד של הצבא זה להילחם ולנצח. כבר פעמיים שילמנו מחיר קשה על השאננות והזחיחות של מפקדים. חטפנו קשה ביום כיפור. התלמידים שלנו לא ישרתו בטנקים עם בנות, נקודה”.

דובר צה”ל, תת אלוף מוטי אלמוז, אמר בתגובה לדברי הרב: “זה לא יפגע בחיילים הדתיים, אין לנו שום כוונה כזו. אני אומר לרב הראשי של צפת שהצווחות אף פעם לא עזרו והן גם כאן לא יעזרו. נא להכיר את העובדות, היו צווחות לפני כמה חודשים בנושא הזקנים והיו צווחות בנושאים אחרים. הנושא של לבוא ולהגיד ‘רגע, ישמור השם, זה לא יכול להתקיים’. מי קבע שזה לא יכול להתקיים? לכן אני מציע לפני הצווחה להרים טלפון ולשאול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות