ליברמן: “ההסדרה – להרים להנחתה לכל אויבי ישראל; הרב קרים ראוי”

שר הבטחון הסביר בישיבת סיעתו בכנסת מדוע הוא מתנגד לחוק ההסדרה ("אני בעד תושבי עמונה ולכן לא מוכן לשקר להם"), והתייחס גם להחלטת שופטי בג"ץ נגד הרב הראשי הצבאי הרב אייל קרים ("כל מי ששוחחתי איתו אמר שהוא מינוי ראוי")
נחמן גור
כ' חשון התשע"ז / 21.11.2016 15:50

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר בצהרים (שני) בפתח ישיבת ישראל ביתנו בכנסת כי חוק ההסדרה שעבר בקריאה ראשונה לא יציל את הישוב עמונה.

ליברמן הסביר תחילה את הדברים שאמר בשבוע שעבר בתדרוך לכתבים המדיניים – וחיפש את המשקפים: “מה שראיתי פעם לא רואה היום… בסוף שבוע פתחתי עיתונים וראיתי דיסאינפורמציה. כאיש ימין פרגמטי ותושב יו”ש ריאליסט, אני מודה שבשנים האחרונות לא בנינו מספיק ביו”ש  בשל כישלון בגיבוש מדיניות מקובלת עם ארה”ב”.

לדבריו, “לא צריך לקבוע עובדות בשטח, צריך לחכות שהממשל החדש יתמקם ואז להגיע איתם להסכמות לגבי הבניה ביו”ש. לגבש משהו חדש מדף לבן. מי שנפגע ממגבלות על בניה מעל 90 אחוז גרים בגושי התיישבות, גם בביתר עלית”.

הוא הבהיר כי חוק ההסדרה לא יסדיר פתרון לעמונה: “חוק ההסדרה זה להרים להנחתה לכל אויבי ישראל. אני בעד תושבי עמונה ולכן לא מוכן לשקר להם ולעשות עליהם סיבוב. אין שום קשר בין חוק ההסדרה למניעת פינוי עמונה. בחוק ההסדרה שום חיזוק להתיישבות. החוק גם פוגע בפתרונות חלופיים להסדרת ההתיישבות. ההתלהמות של הימין, ימין לא אחראי, רק פוגעת בהתיישבות”.

ליברמן נשאל גם על החלטת בג”ץ לעכב את המינוי של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי ואמר: “בג”ץ טרם נתן החלטה סופית. הרב קרים הוא מינוי ראוי. לא הכרתי אותו אבל כל מי ששוחחתי איתו אמר שהוא מינוי ראוי, אני נפגשתי אתו פעם אחת או פעמיים, אני לא זוכר, אבל אני חושב שהוא מינוי ראוי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות