השכמת ‘מואזין’ מול ביתו של אריה דרעי: המחישו לו הסבל מהמסגדים

תושבים משכונת פסגת זאב הפגינו מול ביתו של השר אריה דרעי בהר נוף בגלל אי תמיכתו בחוק המואזין - שיאסור שימוש במערכות כריזה • גואטה: "שקלתי לתמוך בחוק המואזין, אך בעקבות אריה קינג שהופך את הנושא לפוליטי, אני נגד החוק" • קינג: נארגן לו גם כן השכמה מואזינית"
אריה ריבקינד
י"ב חשון התשע"ז / 13.11.2016 01:01

ועדת השרים לחקיקה תדון הבוקר ב’חוק המואזין’, האוסר על שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה – שישפיע בעיקר על מסגדים.

אמש  (מוצאי שבת) הפגינו תושבים מפסגת זאב מול ביתו של ח״כ אריה דרעי בשכונת הר נוף, תוך שהם ממחישים לו באמצעות מערכות כריזה את הסבל של תושבי השכונות המתגוררים בסמוך למסגדים.

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, הסביר מדוע התקיימה ההפגנה מול ביתו של יו”ר ש”ס:

“תשאלו: למה דווקא מול ביתו של השר דרעי? ואנו עונים: כי דרעי (ולא אף חבר כנסת אחר מש”ס) לא הצטרף להצעת החוק. משיחות עם פוליטיקאים שמעורבים בהגשת הצעת החוק מחר, למדתי כי אנשי ש”ס מסרבים לתמוך בהצעת החוק.

“אני קורא לחבר הכנסת החדש מטעם ש”ס מיכאל מלכיאלי, תושב שכונת התפר נווה יעקב, לשכנע את יושב ראש סיעתו להצטרף למגישי הצעת החוק”.

לאחר ההפגנה קינג הדגיש: “זו לא הפגנה, זו היתה קריאת השכמה לשר אריה דרעי. הגיע הזמן להתעורר ולטפל במפגע הסביבתי הרעשני הזה שמטריד את מנוחתם של מאות אלפי תושבים בירושלים.

“אני מאמין שאם יברר ח”כ (לשעבר) אריה דרעי את הסוגיה עם חבר הכנסת שהחליפו, מיכאל מלכיאלי, שבהיותו תושב שכונת נווה יעקב (צפון ירושלים) סובל באופן אישי מרעש המואזין, אזי סיעת ש”ס תצטרף למבקשי הצעת החוק המדוברת”.

הצעת החוק של חבר הכנסת מוטי יוגב קובעת שיש לאסור שימוש במערכות כריזה על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים.

ח”כ יגאל גואטה צייץ אמש ליוגב: “לתשומת לבך: שקלתי לתמוך בחוק המואזין, אך בעקבות אריה קינג שהופך את הנושא לפוליטי, אני נגד החוק ואקרא לכל חברי סיעת שס להתנגד לחוק”.

בתגובה יוזם אריה קינג הפגנה גם מול ביתו של גואטה. “נארגן לו גם כן השכמה מואזינית”, כתב קינג.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערה מארבע בבוקר בגלל מואזין
    13/11/2016 09:05
    רחל
  1. זה פשוט סיוט. ולא בפעם הראשונה.
    תושבת מבשרת.

  2. רק קינג יציל אותנו, הוא תותח.
    14/11/2016 19:12
    רק
  3. הוא זה שאכפת לו מחילולי השבת והוא זה שאכפת לו מכלל התושבים, כל הכבוד, המשך והצלח.