“יושבות בבית”: אז מי אשם שסמינר במודיעין עילית סגור כי “אין רישיון”

הורי התלמידות בסמינר 'עלי שור' במודיעין עילית נדהמו לקבל הודעה: הסמינר סגור בשל בעיית 'רישיון' מול משרד החינוך • איך זה קרה שבאמצע שנה תלמידות מוצאות עצמן יושבות בבית? האם זה בגלל שהסמינר ספרדי? ומדוע המנהלת מתנגדת להפגנה מול העירייה? • בעירייה טענו: "הבנות לומדות, הכל בסדר" • הורים: "הכל בסדר? חוצפה"
אליעזר היון
ד' חשון התשע"ז / 05.11.2016 21:09

לא להאמין: בנות סמינר ‘עלי שור’ שבעיר מודיעין עילית שוהות מזה כשלושה ימים בביתן. הסיבה? לפי ההורים הזועמים, העירייה אינה פועלת להסדרת רישיונות לתפעול הסמינר מול משרד החינוך.

סמינר עלי שור, הנחשב לסמינר ‘מעט מודרני’ אך איכותי, הוקם לפני כעשור, ומזה כארבע שנים ממוקם בעיר מודיעין עילית.

לפני כשלושה ימים קיבלו ההורים הודעה מטעם הנהלת הסמינר, בה נאמר: “החל מיום שלישי, ראש חודש חשוון, לא יתקיימו לימודים, בשל אי הסדרת הרישיון”.

ההנהלה מדגישה במכתבה, כי הסמינר אינו חלילה במגמת סגירה, אולם כל עוד לא יוסדר תפעולו החוקי, לא יתאפשרו לימודים במקום.

כיצד הגיע סמינר לבנות חרדיות בעיר חרדית לסגירת שעריו והותרת הבנות בביתן?

עם הגיע הסמינר לעיר מודיעין עילית הוקצה לו מבנה מטעם העירייה, אך לפני כשנה הועבר לשטח חדש שברחוב הלל ושמאי בשכונת ברכפלד בעיר. הנהלת הסמינר מרוצה מן השטח, ואף השקיעה בו עשרות אלפי שקלים לטובת תיקונים ושיפוצים, שיאפשרו מערך לימודים תקין ונוח.

מה, אם כן, הבעיה?

משרד החינוך דורש מכל מוסד חינוכי דו”חות שונים – כמו דו”ח בריאות, דו”ח ביטחון, דו”ח פדגוגי, וגם דו”ח הקצאה, או אישור הקצאה. כדי לקבל את האישור, נדרשת חתימת בעל הקרקע, רק שבמקרה הזה בעלי הקרקע אינם עיריית מודיעין עילית, אלא יזם נדל”ן – וזה מסרב בתוקף לחתום על האישור.

“אינני יודעת מדוע הוא מסרב לחתום, ייתכן שהדבר נובע משיקולים כלכליים, כמו התחייבות של העירייה שהסמינר יתפנה ביום שהקרקע תופשר לבנייה, פשוט אינני יודעת, ולכן עינינו נשואות לעירייה”, אומרת מנהלת הסמינר אביבה דדש לחרדים 10.

אלא שבשטח בו ממוקם הסמינר, ישנם עוד מוסדות חינוך – כיצד הם מסתדרים עם דרישת משרד החינוך? גורמים שונים יודעים לספר כי הם עושים זאת בדרך שאיננה כשרה. ‘קומבינות’, בשפה המקובלת.

המנהלת דדש מסרבת להיכנס לכך – ורק מוכנה לומר: “אינני יודעת על אחרים, אנחנו לא מוכנים לפעול בכל דרך שאיננה חוקית למהדרין. אנו פועלים רק לפי החוק. לי כמנהלת אסור בפשטות להחזיק בנות בסמינר שלי ללא רישיון”.

גורמים בהנהלת הסמינר אמרו לחרדים 10 כי הם מתחננים למסמך המדובר מזה כעשרה חודשים, אולם כלום לא קורה.

מודיעין עלית

אז מדוע העירייה אינה פועלת בעניין? גורמים שונים שפנו לעירייה ביום חמישי האחרון נדהמו לשמוע כי “הבנות לומדות והכל בסדר”.

הורי תלמידות, כמו גם אנשי צוות בסמינר, אומרים בתגובה: “מדובר בלא פחות מ’חוצפה’. להגיד שהמוסד פועל בעוד המורות והתלמידות יושבות בבית?”

מאידך, הורים נוספים שפנו לחרדים 10, מסרבים להאשים את העירייה באופן חד-משמעי.

“כל עוד אין לי את כל החומר, אני לא רוצה להאשים, אנו פועלים באינטנסיביות בימים האלו ומנסים לבדוק מי אשם או אשמה במצב שנוצר”, אומר אחד ההורים. “זו לא חכמה להאשים מיד את ראש העיר יעקב גוטרמן. אני כן יכול לומר, שזה פשוט לא ייתכן שסמינר לבנות ייסגר בגלל בעיית רישיון”.

האם, כפי שרמז לנו אחד הורים, העובדה שהסמינר ספרדי עומדת בעוכריכם?

“הסמינר לא ספרדי באופן מוצהר”, מסבירה המנהלת. “יש לא מעט תלמידות אשכנזיות, ואנשי הצוות גם כן אשכנזים, כך שקשה לי לקבל את הטענה הזו”.

הורים ששוחחו עם חרדים 10 נשמעים זועמים מאד, והם אף מתכננים לקיים הפגנה מול משרדי העירייה, ומול לשכתו של ראש העיר, יעקב גוטרמן.

המנהלת, מצידה, אומרת כי היגדים סביב דרכי פעולה מן הסוג הזה הגיעו לאוזניה, אך היא אינה תומכת בהם. “דברי חכמים בנחת נשמעים”, היא פוסקת.

בינתיים, התעוררו מעט במשרד החינוך, ובהנהלה התקבלו טלפונים ממפקחות, כמו גם ממנהל המחוז החרדי איציק זהבי, שביקש שלא לסגור את הסמינר.

“מהמפקחת שמענו שכעת זה ‘תקוע’ במינהל, אלא שהאחראי על המינהל נמצא בחופשה, אולי בחו”ל, וכעת כולנו מחכים לו”, אומרת המנהלת.

וכך, התלמידות עדיין בבית, וההורים כאמור מקיימים ישיבות פנימיות, במטרה לנסות לפתור את הפלונטר שהתרגש עליהם.

מעיריית מודיעין עילית, כצפוי, לא התקבלה תגובה.

עלי שור

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפקרות של עיריית מודיעין עילית
    06/11/2016 19:03
    אחות של תלמידה
  1. פשוט מזעזע שאחותי יושבת בבית ועיריית מודיעין עילית לא עושה כלום בנידון!!! תתבישו לכם!