בשל חובות: המכללה החרדית בניהול עדינה בר שלום תיסגר

המכללה החרדית, שנוסדה על ידי הרבנית עדינה בר שלום לפני כ-15 שנים, נקלעה לגירעון של מיליוני שקלים, ולירידה במספר התלמידים • המל"ג דרשה שאוניברסיטה תיקח חסות על המכללה כשלוחה חרדית, אך הניסיונות להגשמת המהלך לא צלחו • למרות ניסיונות השיווק, מסלולי הגברים במכללה פסקו מלתפקד • ח"כ יוסי יונה: "החלטה אומללה"
דוד ליבוביץ
א' חשון התשע"ז / 02.11.2016 21:10

בשורה קשה לאקדמיה החרדית: המועצה להשכלה גבוהה הודיעה על סגירת המכללה החרדית של הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הגר”ע יוסף זצ”ל.

על פי הדיווח, ההודעה נמסרה בשל חובות ענק של המכללה, אי סדרים בניהול, ירידה במספר התלמידים, ואי הפיכת המכללה לשלוחה של אוניברסיטה.

המכללה צפויה להיסגר בחודש ספטמבר בשנה הבאה.

המכללה החרדית, כפי שמצוין בדף האינטרנט שלה, הוקמה בשנת 2001 על ידי הרבנית עדינה בר שלום באישורה ובתמיכתה של המועצה להשכלה גבוהה, כמרכז אקדמי חרדי עבור סטודנטיות וסטודנטים מהמגזר החרדי בישראל.

אלא שבשנים האחרונות המכללה שתוקצבה על ידי הות”ת, צברה גירעון של כ-5.5 מיליון ש”ח וירידה במספר התלמידים בכ-50%.

בעקבות כך, דרשה המועצה להשכלה גבוה שאוניברסיטה תיקח חסות על המכללה כשלוחה חרדית, אך המגעים שהתנהלו עם מספר אוניברסיטאות, בין היתר אוניברסיטאות בר אילן ובן גוריון – כשלו. את המגעים עם אוניברסיטת אריאל, המל”ג פסל.

על פי הערכות, פתיחת מקומות לימוד נוספים לגברים בירושלים, הובילה לירידת מספר התלמידים. למרות כל ניסיונות השיווק, כשלה המכללה ברישום, כשלמעשה מסלולי הלימוד לגברים במכללה פסקו מלתפקד.

ח”כ יוסי יונה מהמחנה הציוני הגיב להחלטה: “ההחלטה של המל״ג לסגור את המכללה החרדית שהקימה הרבנית עדינה בר שלום אומללה. עדינה בר שלום, כלת פרס ישראל, אישה פורצת דרך, שפועלת ללא לאות לשילוב חרדים בחברה הישראלית בכלל ובשוק העבודה בפרט, הביאה את המכללה להישגים מרשימים ביותר.

“לא ברור מה השיקולים שהביאו לסגירת המכללה, אבל הם עומדים בניגוד להיגיון הקובע שהחברה החרדית יכולה, אם ינתנו לה האפשרויות, לתרום באופן דרסטי לצמיחה הכלכלית של המשק. אני קורא לשר החינוך, העומד בראש המל״ג, לשקול מחדש את החלטתו”.

הרבנית בר שלום נישאה לרב עזרא בר שלום דיין בית הדין הגדול. בשנת 2010 נבחרה ברשימת האישים המשפיעים לטובה של דה מרקר, ובשנת 2013 נבחרה על ידי כתב העת ‘נשים’ של מקור ראשון כאחת מ-20 הנשים החרדיות המשפיעות.

לשיא ההכרה הציבורית הגיעה בר שלום בשנת 2014 אז היתה ממשיאות המשואה, ואף זכתה בפרס ישראל על מפעל חיים.

טרם נמסרה תגובה רשמית מעדינה בר שלום.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הי הי הי
    02/11/2016 21:40
    סיני
  1. כמה שאני שמח!

  2. למה מתפלאים
    02/11/2016 23:33
    תמי
  3. גם כשקיבלה את פרס ישראל זה היה מפליא. הזכיר את הזכיה ש/ל אובמה פרס נובל לשלום עוד טרם עשה משהו. בקושי נכנס לבית הלבן.
    לו היתה אלמונית ולא בת של, גם היתה מקבלת את פרס ישראל?