החרדים בליכוד נגד גפני: “לא מייצג את כל הציבור החרדי”

המטה החרדי בליכוד תוקף את המכתב ששיגר ח"כ משה גפני אל ראש הממשלה - על הר הבית: "גם כניעה לטרור המרצחים האיסלאמי וגם רוח גבית לאויבי העם היהודי" • "כל אדם ינהג כהוראת רבותיו בדיון ההלכתי לגבי המקומות המותרים לעלייה בהר הבית" • "מוטב שהח"כים יעסקו בענייני הכנסת ויניחו ליושבי בתי המדרש לפסוק בענייני הלכה ומסורת"
נחמן גור
כ"ד תשרי התשע"ז / 26.10.2016 20:24

המטה החרדי בליכוד הגיב הערב (רביעי) למכתב ששלח יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולטענה שהועלתה בו, לפיה עליית יהודים להר הבית היא הגורם להסתה וההסלמה הביטחונית.

“דעתו של ח”כ גפני אינה דעתו של כלל הציבור החרדי ומכתבו הוא גם כניעה לטרור המרצחים האיסלאמי וגם רוח גבית לאויבי העם היהודי, המנסים ממש בימים אלו לשכתב את ההיסטוריה ולעוות את הקשר בין העם היהודי לבירתו הנצחית ירושלים”.

לפי המטה: “כל אדם ינהג כהוראת רבותיו בדיון ההלכתי לגבי המקומות המותרים לעלייה בהר הבית ומוטב שחברי הכנסת יעסקו בענייני הכנסת ויניחו ליושבי בתי המדרש לפסוק בענייני הלכה ומסורת ישראל”.

מכתבו של גפני נשלח מוקדם יותר היום, לאחר שאתמול פורסם כי אחרי שנה שבמהלכה נאסר על חברי הכנסת לעלות להר הבית – ממליצה המשטרה לאפשר לח”כים לבקר בהר.

“הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי, פתח גפני את מכתבו. “שם התקיימו עבודות בית המקדש, שם הוקרבו הקרבנות, שם היה מקום קודש הקדשים אליו נכנס הכהן הגדול ביום הכיפורים בסילודין.

“מפני חטאינו חרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנו מתפללים כת העת ‘ותחזנה עינינו בשובך לציון ברחמים’. אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותינו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם”.

לדברי גפני, העליה להר הבית מהווה חילול הקודש: “לאחרונה התפרסם כי המשטרה (בתנאים מסוימים) ממליצה לאפשר לחברי הכנסת לעלות להר הבית וההחלטה היא בידך. הנני פונה ומבקש ממך לקבל החלטה להמשיך את מניעת העליה להר הבית, הן בנושא המדיני של התייחסות מדינות העולם לאפשר זאת, הן בנושא הביטחוני וההסתה הקיימת עקב כך בעולם המוסלמי ולא רק בו, והעיקר כי אין סיבה לכך, היא לא מגלה ריבונות. להיפך, היא מהווה חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי והקדוש ביותר עבורו”.

את מכתבו חתם יו”ר דגל התורה: “אדוני ראש הממשלה, הינך יודע למנוע מתחים מיותרים, לא להתגרות באומות העולם בנושא שאין בו צורך, ואני מבקש ממך בשם שותפים רבים שלך אנא אל תאפשר את שינוי המצב בנושא העליה להר הבית מקום מקדשינו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי הם ה״חרדים״ של הליכוד???
    26/10/2016 22:25
    נטע
  1. כל אזרח יודע שהאינתיפאדה השלישית שפרצה אשתקד באה על רקע עליית יהודים להר הבית ובכלל אין אף רב חרדי שמתיר לעלות להר הבית לא הרב אלישיב ולא הרב עובדיה ויבלחט״א לא הרב קנייבסקי ולא הרב שטיינמן לא הרב אויערבאך ולא הרב שלום כהן לא הרב עמאר ולא הרב בקשי דורון
    הרשימה מספיקה?

    • תמני   27/10/2016 06:37

      סתם מזרוחניקים

  2. אם הם בליכוד
    26/10/2016 23:25
    יקי
  3. הם לא חרדים.
    חרדי משמעו שומע לדעת תורה, ואיזה גדול התיר להם להיות בליכוד????