הגר”מ מאזוז נגד בני לאו: “יש לו דעות פסולות ופגומות. ירחם ה'”

שלמה קרעי, מתלמידי ישיבת כיסא רחמים וחבר מרכז הליכוד, הביא לפני יום כיפור למורו ורבו הגר"מ מאזוז את הספר 'שמונה נביאים' - ספרו החדש של בנימין לאו • ראש הישיבה שיגר תגובה: "אין כאן לא תורה ולא חכמה רק ענן וערפל"
יוסף גרינבוים
כ"ג תשרי התשע"ז / 25.10.2016 12:41

שלמה קרעי, מתלמידי ישיבת כיסא רחמים וחבר מרכז הליכוד, הביא לפני יום כיפור למורו ורבו הגר”מ מאזוז את הספר ‘שמונה נביאים’ – ספרו החדש של בנימין לאו.

בברכה על הספר כתב קרעי לראש הישיבה: “רבי מאיר רימון ימצא, קליפתו ישליך החוצה, ותוכו יאכל ורצה”…

בתגובה השיב הגר”מ מאזוז, תשובה בכתב ידו, בה קבע: “אין כאן לא תורה ולא חכמה רק ענן וערפל. ירחם ה'”.

וכך כתב, תחת הכותרת ‘ואל תשכן באוהליך עולה’:

“המחבר הזה יש לו דעות פסולות ופגומות רח”ל. כבר בספרו בן ארבעת הכרכים ‘חכמים’ יש דברים הצורמים את האזנים.

“פוגע בכבוד תנאים ומסדרי התלמוד ו’כועס’ על רבי עקיבא וכדומה. ובספר זה עושה ‘מחלוקת’ בין הנביאים (ישעיה ומיכה) אם כי שניהם כמעט בסגנון אחד מדברים, ושניהם שאבו ממקור אחד מפי הקב”ה.

“זה גרוע ממבקרי המקרא. ועוד שמהפך את פרקי מלכים ב’ ומפרש ‘בן המרצח’ על בן יהוא שהיה רוצח גדול שהשמיד את עובדי הבעל מישראל והרג 70 בני אחאב, בשעה שאלישע עצמו הכתיר אותו למלך וצווהו (בידי שליח) לעשות כל זה.

“ושכח המחבר את אחאב שהרג מאות נביאי ה’ בעצת אשתו איזבל. וגם לפרש הנה זאת הרעה מאת ה’ וגו’ שהם דברי אלישע, קשה עד מאד, שהרי אח”כ כתוב ויאמר אלישע (מ”ב ז’ מ’). ואכמ”ל.

“סוף דבר: אין כאן לא תורה ולא חכמה רק ענן וערפל. ירחם ה’. הכו”ח ערב יוהכ”פ התשע”ז”.

הרב ד”ר בנימין צבי לאו, בנו של נפתלי לאו-לביא ז”ל, הוא רב בית כנסת הרמב”ן בשכונת קטמון בירושלים, ראש מיזם 929 – תנ”ך ביחד, ועמית מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה. הוא אחיינו של רבה הראשי של תל אביב, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, ובן דודו של הרב הראשי הגר”ד לאו.

הגר"מ מאזוז

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחלוקות הרבנים והרב מאזוז
    25/10/2016 13:34
    משה
  1. האם הרב מאזוז הוא סנהדרין? מי הסמיך אותו –עם כל הכבוד –לקבוע איזה רב חושב נכון או לא? מי קבע שהדעות שלו הן הנכונות? היה לו גילוי אליהו? על איזה בסיס הלכתי הוא פוסל דעות שונות משלו?

    • נכון   26/10/2016 02:39

      החילונים אפשר לסבן אותם אבל ת”ח אמתיים לא ולא

    • דוד   26/10/2016 08:47

      לטיפשים כמוך מרן הסביר את הסתירות באותו מחבר שמעוות את ההיסטוריה

    • אביב   26/10/2016 17:04

      הרב מאזוז קול אמיץ ושפוי

    • אורי   26/10/2016 23:41

      לא קראת מה הוא כותב? הוא מוכיח את טענותיו.
      הרב מאזוז צודק במאה אחוז

  2. תגובה-למשה
    26/10/2016 09:41
    נב
  3. הגר”מ בקיא גדול בהרבה חלקי תורה ,וגם הראה במכתבו בקיאות גדולה בספרי הנ”ל ,וכתב מכתב ארוך נגדו א”כ לגיטימי לפי השקפתו שיענה לו ויביע דעתו במיוחד בדברים התלוים ברומו של עולם ומה תלין עליו אחר שלדעתו הרב בני לאו כותב דברים עקומים !!!!!!

  4. קראתי והבנתי את דברי הרב הצדיק רבי מאי מאזוז
    26/10/2016 22:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הוא צדיק אמיתי! והוא הוכיח במה שכתוב למעלה שאותו הרב בני לאו בכלל עשה סלט מהתורה הוא הוציא דברים מהקשרם, וגם עשה מחלוקות בין נביאים שונים וחכמים דבר שלא היה ולא נברא! וגם איסור גדול מאוד הוא עשה בזה ששיכתב את התורה לפי פרשנותו ולא לפי הכתוב!