בגל”צ מתלוננים: חברה עכבה טיסה שלמה – בשביל קבוצת שומרי שבת

בשל החלטה של חברת 'דינזהאוז אופק': עשרות נוסעים המתינו במשך כשעה במטוס שהיה אמור להמריא מיוון לישראל - משום שקבוצת תיירים שומרי שבת חיכתה לאוטובוס שיאסוף אותה לטיסה במוצאי שבת • החברה לגל"צ: "הנחיתה בנתב"ג הייתה בשעה 21:51 במקום 21:30, ולפיכך לא נגרם כל נזק אמיתי לנוסעים"
שייע קליין
ט"ו אלול התשע"ו / 18.09.2016 11:41

כ-160 נוסעים, ביניהם ילדים קטנים, המתינו כשעה במטוס מקארפטוס שביוון בדרכם חזרה לישראל. זאת בשל ההחלטה מכוונת של חברת ‘דיזנהאוז אופק’, שחכרה את המטוס – שנוסעיו היו לקוחותיה ולא של חברת התעופה.

לפי דיווח בגל”צ, האירוע קרה בסוף השבוע שעבר: קבוצה של 18 נוסעים שומרי שבת נותרה במלון, וחיכתה לאוטובוס שיאסוף אותה לנמל התעופה בצאת השבת – לטיסה שתוכננה לשעה 19:45. האוטובוס התעכב, וגם כך בלאו-הכי הם לא היו מספיקים להגיע לשדה התעופה, ולהשלים את הרישום לטיסה, הבידוק הביטחוני וביקורת הגבולות, לפני מועד ההמראה.

אלא שב’דיזנהאוז’ החליטו להורות למטוס – שכבר היה מלא בנוסעים – להמתין, כנראה כדי לחסוך את עלות החזרתם של שומרי השבת בטיסה נוספת.

ב’דיזנהאוז-אופק’ הפנו אצבע מאשימה דווקא כלפי לחברה המקומית שמעניקה שירותי קרקע בקרפאטוס, על שהעלתה את הנוסעים למטוס לפני הזמן, במקום לתת להם להמתין באולם היוצאים.

בתגובתה לגל”צ מודה דיזנהאוז כי היא נתנה את ההוראה לחכות לנוסעים שומרי השבת, בגלל “אילוץ בלתי מתוכנן שנובע משוני במועד צאת השבת בקרפאטוס לארץ” – שינוי שניתן היה להבחין בו מראש, הן מצד החברה והן מצד הנוסעים שומרי השבת.

בחברה הוסיפו: “הנחיתה בנתב”ג הייתה בשעה 21:51 במקום 21:30, ולפיכך לא נגרם כל נזק אמיתי לנוסעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות