הרפורמים יתפללו בכותל המערבי? “סיכון גדול שבג”ץ יכריע לטובתם”

פרופ' אביעד הכהן, דיקן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, מעריך: הביקורת שמתח הבג"ץ על הממשלה בגין אי ישום 'מתווה הכותל', נועדה להכשיר את הקרקע להתערבות השופטים • "להשאיר את ההחלטה בידי בג"ץ זה סיכון אמיתי"
אריה ריבקינד
י"א אלול התשע"ו / 14.09.2016 09:56

פרופ’ אביעד הכהן, דיקן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, מעריך בשיחה שקיים עם בני טוקר מערוץ 7, כי הביקורת שמתח הבג”ץ על הממשלה בגין אי ישום ‘מתווה הכותל’, נועדה להכשיר את הקרקע להתערבות השופטים בסוגיה.

“הממשלה החליטה על מתווה לפיו תוקצה רחבה מיוחדת לרפורמים, אבל בפועל זה לא מיושם. כנראה שלהרבה אנשים במערכת הפוליטית נוח שבג”ץ יכריע, אבל יש כאן סיכון גדול מאוד”, הוא אומר.

לדבריו, אם בג”ץ יקבל את העתירות של הרפורמים – הם יוכלו להתפלל בכותל המערבי עצמו. “הרפורמים ביקשו שיאפשרו להם להתפלל ליד הכותל, כמנהגם. כרגע יש סיכון גדול שבג”ץ יכריע לטובתם”.

הרהן מזהיר: ”אני מקווה שבג”ץ יורה לממשלה לקיים את המתווה הנוכחי או להציג מתווה חלופי, כי להשאיר את ההחלטה בידי בג”ץ זה סיכון אמיתי”.

שופטי בג”ץ מתחו ביום שני ביקורת על הממשלה על כך ש’מתווה הכותל’ אינו מיושם, למרות שהתקבלה החלטת ממשלה בתחילת שנת 2016.

דברי השופטים נאמרו במסגרת דיון שנערך בעתירה שהגישו שמונה ארגונים נגד ראש הממשלה, הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל – הרב שמואל רבינוביץ’, בשנת 2013.

במהלך הדיון אמרה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, לנציגי המדינה בדיון, כי “הדברים נסחבים עד בלי קץ”.

נאור הוסיפה וקבעה כי אין זה תפקידו של בג”ץ להוציא את הערמונים מהאש במקום הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות