זהבה גלאון: “לא ניתן לבנט לדחוף לילדים החזרה בתשובה. עד כאן”

מתקפה על שר החינוך נפתלי בנט בעקבות הנאום בו הכריז: "לימוד היהדות וההצטיינות בה חשוב בעיניי יותר מלימודי מתמטיקה או מדעים" • יו"ר מרצ: "אני יודעת בדיוק לאיזה יהדות הוא מתכוון, כי ראיתי לאיזה גופי החזרה בתשובה בנט מעביר תקציבים" • "90% מהתקציב ללימודי זהות יהדות בבתי ספר ממלכתיים לארגונים אורתודוכסיים בלבד"
יוני גרין
י' אלול התשע"ו / 13.09.2016 16:54

חברי כנסת מהשמאל ומהמפלגות הערביות פתחו במתקפה נגד שר החינוך בעקבות נאום “אנחנו יהודים” שנשא אתמול, בו הכריז  כי “לימוד היהדות וההצטיינות בה חשוב בעיניי יותר מלימודי מתמטיקה או מדעים”.

יו”ר מפלגת מרצ, ח”כ  זהבה גלאון אמרה היום (שלישי) כי כ”שבנט אומר שלימודי יהדות חשובים בעיניו יותר מלימודי מתמטיקה ומדעים, אני יודעת בדיוק לאיזה יהדות הוא מתכוון, כי ראיתי לאיזה גופי החזרה בתשובה בנט מעביר תקציבים”.

גלאון הוסיפה: “זה באמת יופי ששר החינוך למד לדקלם ש’היהדות היא של כולם’, אבל איכשהו משרד החינוך בראשותו מקפיא את התמיכה בארגונים פלורליסטיים ומעביר 90% מהתקציב ללימודי זהות יהדות בבתי ספר ממלכתיים לארגונים אורתודוכסיים בלבד. ההטיה הזו לא רק מריחה משחיתות, היא גם מוכיחה שבעיני בנט הדרך הלגיטימית היחידה להיות יהודים היא הדרך שלו”.

לדברי ח”כ גלאון זו גם בדיוק הסיבה שבגללה ילד בחטיבה בחינוך הממלכתי-דתי מקבל בכל שנה 3,550 שקלים יותר מבן גילו בחינוך החילוני. “אנחנו לא נאפשר ל’בית היהודי’ לדחוף לילדים שלנו החזרה בתשובה במסווה של  ‘ידע רוחני’. עד כאן”.

גם חבר הכנסת טאלב אבו עראר מהמפלגה הערבית המאוחדת יצא למתקפה נגד בנט. אבו עראר אמר כי מדובר בשר השנאה וההתנחלויות והודיע, כי מפלגתו תתנגד ליהוד תכניות בלימוד במערכת החינוך במדינת ישראל.

גם ברשתות החברתיות זכה בנט למתקפה חריפה במסגרתה האשימו אותו פעילי שמאל בניסיון להחזיר את בתשובה את ילדי ישראל ולהשפיע על תלמידי באמצעות תורת ישראל, במקום משנה ליברלית סדורה.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לגלון
    13/09/2016 17:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חוצפהיהודות או שתעופו מהמדינה תיהו ככל העמים פה זה מדיהנ יהודית לא לומדים על אלים ומיצפפתולוגיה יוונית שאת יהודיה נכון גלוןן האא
    בימקום לדחת של אנומה עלש או מיתולוגיות של אלים ודימויות של אנשים ודימיונות אלים בחיים התורה לא נתנה אישור שיש אלים הכל סיפורי ילדים הרקולס היה בן אדם ולא אל ו ואת זהבה גלון רוצה לשבנט יעוף אמן שתועפי מהכנסת חווף בבתי ספר על שתיו

  2. זהבה. אף אחד לא סופר אותך
    13/09/2016 20:58
    ששון
  3. השותף. לתענה. שלך מי שמלמד על חברך תחייה
    עורפית ראשים