פשיטה בגואטמלה על כת ‘קהילת לב טהור’: ילדים נלקחו מהוריהם • תיעוד

שלטונות גואטמלה פשטו על מתחם כת 'לב טהור' ופתחו בפעולות חקירה נגד חברים בקהילה המסתגרת • מעדויות שהצטברו עולים חשדות, בין היתר, לנישואי קטינים, לאלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה וכנגד קטינים • משרד המשפטים: העדויות מעוררות חשש לשלומם הפיזי והנפשי של עשרות קטינים ישראלים השוהים כיום תחת חסות הקהילה
נתן פרל
י' אלול התשע"ו / 13.09.2016 17:55

בעקבות בקשה של מדינת ישראל, פשטו שלטונות גואטמלה על קהילת ‘לב טהור’ והוציאו מחזקת הורים את ילדיהם, תוך שהם נוקטים בפעולות חקירה כנגד חברים בקהילה, המתנהלת ככת סגורה, בראשה עומד שלמה הלברנץ.

הפשיטה בוצעה עקב חשדות כי במתחם בו מתגוררים אנשי הקהילה במדינה מתבצעות עבירות פליליות חמורות, כולל כלפי קטינים.

לפי הודעה של משרד המשפטים, הרשויות בישראל מודעות בשנים האחרונות לעדויות קשות בכל הנוגע למתרחש בקהילת ‘לב טהור’.

הקהילה המסתגרת קבעה בשנים האחרונות את משכנה בגואטמלה, בדרך לא דרך, זאת לאחר שצעדיה הוצרו בקנדה, ונפתחו הליכים בעניין חלק מחבריה, בעקבות בקשה של מדינת ישראל.

לב טהורהפשיטה המשטרתית היום.מתוך הטוויטר

שלטונות קנדה אף מצאו לנכון להוציא חלק מילדי הקהילה ממשמורת הוריהם, בשל החשש לשלומם הפיזי והנפשי של הקטינים.

במשרד המשפטים מציינים, כי העדויות הנשמעות בעניין המתרחש בתוככי הקהילה מעוררות דאגה רבה, וכי במסגרת הליכים משפטיים המתקיימים כנגד חלק מחברי הקהילה בישראל, נקבע כי הם אינם מהססים להפר חוק וצווים של בית המשפט, בצורה בוטה וחמורה.

לפי עדויות שנשמעו ושהצטברו עולים חשדות, בין היתר, לנישואי קטינים, לאלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה וכנגד קטינים.

עדויות אלה ועוד, אומרים במשרד המשפטים, מעוררות חשש לשלומם הפיזי והנפשי של עשרות קטינים ישראלים, השוהים כיום בגואטמלה תחת חסות הקהילה.

“הרשויות הרלוונטיות בישראל עומדות בקשר ישיר עם הרשויות בגואטמלה, ועוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות”, אומרים במשרד המשפטים. “הכל במטרה להבטיח את שלומם של אזרחים ישראליים, רבים מהם קטינים, המצויים במתחם קהילת לב טהור בגואטמלה”.

יצויןן כי, משרד החוץ, פרקליטות המדינה, משרד הרווחה ומשטרת ישראל עוקבים מזה מספר שנים אחר ההתפתחויות בקהילת לב טהור, מנהלים הליכים שונים בישראל כנגד חלק מחברי הקהילה, ועומדים בקשר עם הרשויות הרלוונטיות במדינות בהן שוהים חבריה, ראשית בקנדה וכיום בגואטמלה.

לב טהורהפשיטה.מתוך הטוויטר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות