קידוש ה’: עיטור כבוד לטייס חרדי שסיכן את חייו כדי להציל ילדים

יעקב יוסף רוזנברג, המשרת במשמר החופים של ארצות הברית, בחר לרסק את מטוסו ביער ובלבד שלא לסכן ילדים שהיו על הקרקע • הוא נפצע קשה מאוד אך נותר בחיים • "מקרה שכזה בו אדם מוכן לוותר על חייו, כדי למנוע חשש לפגיעה בחפים מפשע, הוא דבר נדיר ביותר", הסביר קצין המשטרה הבכיר שהעניק לו את העיטור
נתן פרל
כ"ז אב התשע"ו / 31.08.2016 20:05

יעקב יוסף רוזנברג, חרדי ממונסי המשרת במשמר החופים של ארצות הברית, זכה לעיטור כבוד כהוקרה על כך שבחר לרסק את מטוסו ולהקריב את חייו כדי למנוע פגיעה בילדים.

רוזנברג נותר בחיים, אך נפצע באורח קשה מאוד – ומאז הוא מצוי בתהליך שיקום ממושך.

המקרה אירע לפני כשנה בניו יורק.

רוזנברג, שהיה בטיסה מבצעית של משמר החופים מעל נהר ההדסון, גילה תקלה במנוע ופנה לפקחי נמל התעופה ‘לה גוארדיה’, שהנחו אותו לאתר מגרש משחקים פנוי לנחות עליו.

ברגע האחרון הבחין רוזנברג כי המגרש מלא בילדים.

הוא ניסה לאותת להם לעזוב את המקום, אך כשלא הבינו את כוונתו, הוא פנה לעבר יער סמוך והתרסק שם, כדי למנוע פגיעות בנפש – למרות שידע כי סיכוייו לצאת בשלום נמוכים.

השבוע, כשנה לאחר האירוע הדרמטי, חזר רוזנברג אל מגרש המשחקים יחד עם אנשי המשטרה, חבר מועצת מדינת ניו יורק דוב הייקינד, וחלק מהילדים שהיו בו בעת ההתרסקות.

בטקס מרגש שנערך במקום, העניק לו מפקד המשטרה עיטור כבוד.

הייקינד, רוזנברג

“מקרה שכזה בו אדם מוכן לוותר על חייו, כדי למנוע חשש לפגיעה בחפים מפשע, הוא דבר נדיר ביותר, ולכן הוחלט להעניק לו עיטור מיוחד”, הסביר הקצין הבכיר.

רוזנברג עצמו נאם בהתרגשות ואמר: “אתם קוראים לי גיבור, אבל זה לא אמת, כי גם גיבור לא יכול היה להציל את עצמו מהתרסקות. הקדוש ברוך הוא עשה לי נס ונותרתי בחיים. אני רואה בכך מידה כנגד מידה – ניצלתי משום שביקשתי למנוע פגיעה באחרים”.

כאמור, הטייס הפצוע מצוי עדיין בעיצומו של הליך שיקום ממושך. הוא הודה ליהודים הרבים שהתפללו עבורו וביקש מהציבור להמשיך להעתיר לרפואתו השלמה. שמו לתפילה: יעקב יוסף בן לאה רחל.

הייקינד, רוזנברג

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות