הפקעת מחירי הדיור בקרית יואל: הרבי מסאטמר נלחם ביוקר המחיה

לאחר שמחירי הדיור בשכונות החרדיות וילאמסבורג ובורו פארק עלו דרמטית, החלו רבים מחסידי סאטמר שהתגוררו בברוקלין לעזוב לטובת הערים מונסי וקרית יואל • התוצאה: הפקעת מחירי הדירות בעיר החסידית • כעת הרבי יוצא למלחמה בתופעה - ויסד תקנון
יוסף גרינבוים
ח' אב התשע"ו / 12.08.2016 11:10

אחרי שמחירי הדירות בקרית יואל, מעוזם של חסידי סאטמר במדינת ניו יורק, התייקרו מאוד בשנה האחרונה, החליטו האדמו”ר מסאטמר, המכהן גם כרב העיר, וחברי בית הדין, לצאת למאבק בתופעה המדאיגה.

הכל החל בשנה האחרונה, לאחר שמחירי הדיור בשכונות החרדיות וילאמסבורג ובורו פארק שברובע ברוקלין עלו דרמטית, כאשר גם מחירי רכישת דירות וגם השכרה הפכו בלתי אפשריים למשפחה בעלת משכורת ממוצעת, החלו רבים מחסידי סאטמר שהתגוררו בברוקלין לעזוב את העיר לטובת הערים מונסי וקרית יואל – מה שהוביל לעליית הביקוש לדירות – הן לקניה והן לשכירה בקרית יואל.

בנוסף, גם הקשיים שמערימים השכנים מסביב לעיר קרית יואל, בכל הקשור לסיפוח שטחים חדשים לעיר החסידית, הובילו לעליית מחירים וזוגות צעירים קורסים תחת הנטל הכבד.

בחודש האחרון כינס האדמו”ר מסאטמר את בית הדין של העיר, יחד עם דומ”ץ הגאון רבי געציל ברקביץ, עסקנים, קבלנים, נגידים, ראש העיר וחברי מועצת העיר. באסיפה הוחלט לתקן תקנון ברור, עם מחירים מפורטים על הסכום המקסימלי שבעלי בתים יוכלו לבקש עבור דירה לקניה או דירה להשכרה.

אמש (חמישי) פורסמה הטויטה הראשונה של ההחלטות לציבור, עם בקשה מיוחדת שכולם יעברו על התקנות – ומי שיש לו הערות או טענות שיפנה ללשכת בית הדין, כדי שידונו בכל הערות שיוצגו.

בתקנון נקבע, בין היתר, מחיר מקסימלי למטר מרובע, מחיר מקסימלי לדירה להשכרה בכל הגדלים, ואיסור לקנות דירות רק לצורך השקעה כדי למכור ביוקר.

בימים אלו יושבים הדיינים על כל הסעיפים עם קבלני הבניה בעיר, ובשבועות הקרובים יקבעו סופית את המחירים לדירות בעיר קרית יואל.

התקנון יחול על כל הקונים והמוכרים וראשי העיר ינקטו צעדים נגד פורצי גדר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות