הרפובליקנים שוקלים להפסיק את המימון: הקריסה של דונלד טראמפ

סקרי סוף השבוע מאירים פנים להילרי קלינטון: ממשיכה להוביל עם הפרש של 5% בפלורידה ופער דו-ספרתי במדינות חשובות נוספות • על פי תמונת המצב העדכנית, קלינטון תזכה בנשיאות, גם אם טראמפ יזכה בכל המדינות המתנדנדות • האסטרטג הראשי של הרפובליקנים: "אם לא יחול שינוי מגמה בסקרים עד לאמצע אוקטובר - לא נוכל לעזור לו יותר"
נתן פרל
י"א אב התשע"ו / 14.08.2016 22:28

3 שבועות אחרי הוועידה החגיגית, בה הוכתר דונלד טראמפ למועמד של הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, הסקרים אינם מאירים לו פנים – ובהנהגת המפלגה מתחילים להפנים כי התבוסה בבחירות היא, ככל הנראה, בלתי נמנעת.

בכירים בוועדה הלאומית הרפובליקנית אמרו בסוף השבוע בשיחות סגורות, כי אם המצב הקשה בסקרים יימשך, לא תהיה ברירה אלא להקטין את המימון לקמפיין של טראמפ, כדי למזער את נזקי התבוסה הצפויה בבחירות הכלליות בנובמבר.

האסטרטגיה תהיה הפניית משאבי המפלגה מהקמפיין של טראמפ לנשיאות אל מאות הקמפיינים המקומיים, בהם נציגי המפלגה מתמודדים על משרות מושל, מקומות בקונגרס ומינויים נוספים.

כיום מושלים נציגים רפובליקנים ב-31, מתוך 50 מדינות ארצות הברית.

בבית הנבחרים מחזיקה המפלגה ברוב של 247 מושבים מתוך 438, ובסנאט ב-54 מתוך 100 מושבים.

החשש המרכזי בקרב הנהגת המפלגה הרפובליקנית, הוא מאיבוד הרוב השברירי בסנאט.

במקרה של תבוסה קיצונית בבחירות, גם בית הנבחרים עלול ליפול לידי הדמוקרטים ובכך להעניק להילארי קלינטון כוח עצום ליישם את מדיניותה ואת הבטחות הבחירות שלה.

Obama_Health_Care_Speech_to_Joint_Session_of_Congress

האסטרטג העליון של המפלגה הרפובליקנית, שון ספייסר, אמר בסוף השבוע בתדרוך לעיתונאים: “אם לא יחול שינוי מגמה בסקרים עד לאמצע אוקטובר, לא נוכל לעזור יותר”.

הוא טען כי למרות העוינות שרוחשים המועמד והממסד זה לזה, המשאבים שטראמפ מקבל מהמפלגה גדולים משמעותית ממה שקיבל מיט רומני בקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2012.

קלינטון שולטת במדינות המתנדנדות

בתוך כך, סקרים חדשים שהתפרסמו בימים האחרונים מלמדים כי אחיזתה של קלינטון במדינות המתנדנדות נותרה איתנה, וכי היא מצליחה לצמצם את הפער גם במספר מדינות נוספות, שנחשבו עד כה כ”בטוחות” עבור הרפובליקנים.

על פי ממוצע הסקרים, כדי לזכות ב-270 האלקטורים הדרושים לניצחון, די יהיה לקלינטון לנצח רק במדינות בהן היא מובילה בפער יציב של 7% ומעלה.

זכייה בכל המדינות בהן היא מובילה, על פי הסקרים הנוכחיים, תביא לה 363 אלקטורים לעומת 175 בלבד לטראמפ.

אם מגמת העלייה שלה בדעת הקהל תימשך מעט יותר באחוז אחד או שניים, עד כדי ניצחונות במדינות ה’אדומות’ – אריזונה, ג’ורג’יה וקרוליינה הדרומית – עשויה האישה הראשונה המתמודדת לנשיאות לגרוף ניצחון כה גדול, שכמוהו לא השיג אף מועמד דמוקרטי ב-50 השנים האחרונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות