“לא להטמנת ראש”: הגר”ד לאו נגד טיוח תקיפות ילדים במגזר החרדי

הרב הראשי הגר"ד לאו פונה במכתב מיוחד אל "העוסקים בחינוך" וקורא להגביר את המודעות ל"תופעות איומות, הקורות בחצירנו ובמחוזותינו" • "הטמנת ראש אינה תשובה לנושאים קשים וכאבים אלו. בשום אופן אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולהתחמק מלהתמודד עם התופעות הקשות הללו, אשר אם לא תפסקנה עלולות נפשות רבות להיפגע"
יוני גרין
ד' אב התשע"ו / 07.08.2016 21:34

התקיפות האכזריות של הילדים והנוער: הרב הראשי הגר”ד לאו מתייחס במכתב מיוחד ששיגר היום (ראשון) אל “העוסקים בחינוך ילדי ישראל באמונה”, אל התופעה החמורה של פגיעות בילדים שהתפרסמו בעת האחרונה, והוא קורא למחנכים שלא “טאטא את הדברים מתחת לשטיח”.  

“לצערי, בעת האחרונה נודעו תופעות איומות, הקורות בחצירנו ובמחוזותינו”, פותח הרב את מכתבו, “מקרים בהם נפגעו ילדים וילדות בביתם או במוסדות החינוך, התרחשו לאחרונה וזעזעו כל לב. כמה כואב לשמוע שהמקומות אשר צריכים היו להיות עבור הילדים ובני הנוער כמשענת, מבצר וחוסן, הפכו עבורם לסיוט ופחד.

“בעת הזאת חובה על ההורים, המחנכים והמחנכות, קרובי המשפחה וכל העוסקים במלאכת הקודש של החינוך, לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן למי שזקוק לכך”, כותב הרב הראשי.

“הטמנת ראש אינה תשובה לנושאים קשים וכאבים אלו, ועל כל אחד לדעת שהוא נושא באחריות, גם אם הדברים אינם נוגעים ישירות אליו”.

הרב לאו מדגיש: “איני רוצה לפרט את הדברים שהצניעות יפה להם, ואני חש שאט נפש מעצם העובדה שעלינו בכלל להתייחס אליהם, אולם ההכרח בל יגונה”.

הרב פונה למחנכים, ומבקש מהם: “כמי שענייני החינוך הטהור בראש מעינכם ולשם אתם נושאים את נפשכם, מוטל עליכם באופן מיוחד עול גדול לפקוח עיניים ולסייע ככל שניתן לכל מי שזקוק לכך, ולתת את מירב תשומת הלב לתופעות העלולות לפגוע בנפשם הרכה של בני הנעורים”.

בדבריו תוקף הרב הראשי את תופעת ‘הטמנת הראש’: “בשום אופן ופנים אין לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולהתחמק מלהתמודד עם התופעות הקשות הללו, אשר אם לא תפסקנה עלולות נפשות נוספות רבות להיפגע.

“חלילה לנו נעמוד מנגד. אלא יש לחזק את המודעות ולהמשיך ולחנך בדרך הצניעות בדרך התורה בחינוך לערכים מושרשים בדרך ישראל סבא”.

 מכתב הרב לאו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות