במס הכנסה גילו: בשכונה חרדית פועל עסק פיראטי לבגדי תינוקות

בעקבות הלשנה למחלקת המודיעין, הגיעו המבקרים לבית בשכונה חרדית ממנו מתבצעת מכירת בגדי תינוקות • בביקורת נתגלה: בעל ה'עסק' מחזיק מלאי גדול של בגדים למכירה בביתו, ומספק קבלות ללא כל פרט מזהה במשך שנים
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ו / 26.07.2016 16:27

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בירושלים, בדגש על חנויות בשוק מחנה יהודה, במסעדות ופאבים ברחבי העיר.

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים 1, התבצעו 122 ביקורות, מהן עולה כי כ- 10% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בשוק מחנה יהודה ערכו מבקרי ניהול ספרים, תצפיות וקניות סמויות בשעות הערב המאוחרות בקצביות ובחנויות ביגוד. מתוך 12 עסקים שבהם נערכה קנייה סמויה ותצפית, 8 עסקים לא רשמו את הקנייה הסמויה ואת יתר המכירות שנראו בתצפית.

במסגרת המבצע בוצעו 40 ביקורות בפאבים ובמסעדות יוקרה. מבדיקת הקופות הממוחשבות בחלק ממסעדות היוקרה, עולה כי ישנם ביטולי מכירות בסכומים מהותיים ביחס למחזור, מה שמעלה חשד להעלמת הכנסות.

המקרים הועברו להמשך טיפול.

במתקן במתחם בילויים מוכר בעיר שילמו מבקרי הרשות 140 שקל עבור דמי הכניסה, וקיבלו כרטיס ללא כל פרט מזהה וללא רישום כמתחייב. בדיקה נוספת העלתה כי בנוסף לא נרשמו עוד כ- 3000 שקלים שנגבו במקום.

מפעיל המתקן טען בפני המבקרים: “זו פעם ראשונה שאני מוכר כרטיסים, לא ידעתי איך לפעול”.

בעקבות מידע שהגיע למחלקת המודיעין, הגיעו המבקרים לבית בשכונה חרדית בעיר, ממנו מתבצעת מכירת בגדי תינוקות. בביקורת נתגלה כי בעל ה’עסק’ מחזיק מלאי גדול של בגדים למכירה בביתו, מספק קבלות ללא כל פרט מזהה במשך שנים, ואין לו כל דיווח ברשות המסים.

התיק הועבר למחלקת חקירות להמשך טיפול.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסחר בשכונה חרדית
    26/07/2016 22:10
    משה
  1. בוקר טוב למס הכנסה–סוף סוף אליהו הנביא גילה לכם–שבשכונות חרדיות מתנהלים עסקים בשחור? איפה הייתם כל השנים? על פניו נראה שגם כעת הם גילו במקרה את העסק הזה ולא מטפלים בנושא באופן מקצועי ובסיסי–לידיעת כל המעלימים.נ