ניצול: ‘אלפי נשים חרדיות מועסקות בדיכוי שלא יעיזו להרים את הראש’

ח"כ אורי מקלב הציג בוועדה לזכויות האישה את תנאי השכר הקשים של אלפי נשים חרדיות: "המעסיקים מתעמרים בהן ומנצלים את חולשתן ואת היעדר אופציות אחרות. חרב האיום בפיטורים תמיד נמצא מעל לראשם, חייבים להתערב מיידי ולעצור את החרפה" • "הטענה הנבובה שהשמירה על גדרי הצניעות והתאמת סביבת העבודה עולה הון רב - היא שקרית"
נחמן גור
כ"ו תמוז התשע"ו / 01.08.2016 20:23

במהלך דיון שהתנהל בוועדה לזכויות האישה של הכנסת, בנושא תנאי השכר הקשים של אלפי הנשים החרדיות, אמר  ח”כ אורי מקלב: “אלפי נשים חרדיות מועסקות בתרבות דיכוי כדי שלא ירימו ראש, חרב האיום בפיטורים תמיד נמצא מעל לראשם, המעסיקים מתעמרים בהן ומנצלים את חולשתן ואת היעדר אופציות אחרות מבחינתן. מצב זה אינו יכול להימשך ומשרד הכלכלה חייב להתערב באופן מיידי ולעצור את החרפה הזו”.

בפני הוועדה, שקיימה דיונים ארוכים, בעניין הובאו נתונים חמורים על מקומות עבודה שבהם מועסקות אלפי נשים חרדיות, ועדויות של נשים העובדות באותן מקומות עם נשים אחרות בפערי שכר גדולים.

ח”כ מקלב, שהביא את הנתונים הקשים הללו מפניות רבות שהובאו לפניו, קבל על המעסיקים אשר מצד אחד מקבלים תקציבי פיתוח מרובים עבור העסקת נשים חרדיות ומקבלים הטבות, הן בפטור מארנונה והן במענק כספי על כל עובד בחברה, ומצד שני מתעמרים בעובדים ומעבירים להם שכר נמוך ובחוזי עבודה דרקוניים וחד צדדיים.

“הנשים החרדיות שמופלות באופן קבוע הן בקבלתן לעבודה והן בתנאי שכרם, נותנות תפוקת עבודה גבוהים ביותר, מקפידות על סביבת עבודה מכובדת, ושומרות על זמני העבודה ושאר הפרמטרים, הטענה הנבובה של המעסיקים לפיה השמירה על גדרי הצניעות והתאמת סביבת העבודה לחברה החרדית עולה להם הון רב – היא שקרית בעליל.

“אדרבה, הוכח באופן ברור כי כל מעסיק במשק היה שמח שעובדיו יתעסקו בעבודה נטו ורשת האינטרנט תהיה מסוננת ומפוקחת, והפרטיות והצניעות בין העובדים תישמר, ודבר זה מגביר את הישגי התעסוקה, ולכן אני דוחה מכל וכל את הטענה הנבובה הזו”, הוסיף ח”כ מקלב.

בפני הוועדה הוצג דו”ח ממכון טאוב אשר סקר את תנאי התעסוקה של ציבורים שונים במשק, וניסה להביא הסברים והצדקות למצב התעסוקה של הנשים החרדיות.

ח”כ מקלב טען בדבריו כי הדו”ח הינו מגמתי ולא מקצועי, ללא הכרה לעומק של המגזר החרדי. לדבריו, הטענה כי יש קשר בין התוצאות של מבחנים פסיכומטריים לבין השכר שמשולם לעובד הוכחה לא אחת כשקרית.

בסיום דבריו קרא ח”כ מקלב למשרד הכלכלה, שהוא הרגולטור של המעסיקים לתקן בדחיפות את העוול, לפקח משפטית על חוזי העבודה של המעסיקים ולוודא שזכויות כלל העובדים נשמרות כדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיתחיל לבדוק במערכת החינוך החרדית
    02/08/2016 00:50
    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
  1. בושה וחפה מה מקבלות גננות מחנכות בצבור החרדי
    עבדתי בפתוחי חותם תל אביב אצל יוסף חירארי משכורת רעב ללא תנאים סוציאליים בושה וחרפה החזר שכר לימוד לרוק דם ולהגיע לבית דין לעבודה כדי שהוא ייתן את המגיע לי ממשרד החינוך שקבל לחשבונו כזה מוסד חייב לסגור ברגע הראשון בושה לצבור החרדי שאנשים כאלה מנהלים רשת חינוך זה מן דמות אישית יש לאיש סיפורים יש עד אמריקה