נס גדול: בני 3 ו-5 מירושלים אובחנו במהירות – וניצלו מ’חיידק אלים’

ילד בן שלוש הובהל להדסה עין כרם עם חום המלווה בפריחה, ישנוניות וחוסר היענות לגירויים • בחדר המיון התברר: נדבק בחיידק אלים - שאם אינו מזוהה במהירות עלול להיות קטלני והאבחון המהיר הציל את חייו • ביום חמישי אובחן בן 5 עם תסמינים של החיידק והאמחון המהיר הציל אותו
תמי גיל
י"ט תמוז התשע"ו / 25.07.2016 19:52

ילד  בן שלוש מרושלים הובהל לפני כשבוע אל חדר מיון ילדים בבית החולים הדסה עין כרם, כאשר יום לפני הגעתו פיתח חום גבוה, המלווה בפריחה, ישנוניות וחוסר היענות לגירויים סביבתיים.

הילד הגיע במצב ירוד אל בית החולים, וד”ר עודד שמריז, המתמחה ברפואת ילדים, היה במשמרת בחדר המיון, וביצע את האבחנה המדויקת במהירות, מה שהציל למעשה את חייו של הילד.

החשד המיידי הצביע על חיידק אלים במיוחד – ה’מנינגוקוק’, או כפי שהוא מכונה- ‘החיידק האלים” – מפתח במהירות דלקת קרום המוח, מחלה העלולה להיות קטלנית אם אינה מטופלת במהירות וביעילות. לדברי הרופאים, איחור של כמה שעות באבחון ובטיפול היה עולה לילד בחייו.

ד”ר שמריז אמר: “אני שמח שהילד בסדר, ושבע רצון מכך שאבחנתי את הבעיה לפני שהיה מאוחר מידי. מדובר בחיידק אלים ביותר שללא התמודדות רפואית אגרסיבית מולו, גורם למאה אחוזי תמותה, כולי תקווה שהילד ייהנה מחיים מלאים וירווה את הוריו נחת. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן”.

כעת, בן השלוש מחלים במחלקת הילדים, ולדברי רופאי המחלקה, הוא צפוי להשתחרר כבר בימים הקרובים לביתו וצפויה לו החלמה מלאה.

מדובר במקרה השני בתוך שבוע בלבד שבו ניצל ילד מהחיידק: ביום חמישי האחרון אובחן ילד בן 5, גם הוא מירושלים, עם תסמינים שהעידו כי הוא חולה ב’חיידק האלים’. טיפול מהיר בשעות הקריטיות שבהן מתפתח החיידק, הציל את חייו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות