ברקת: לא אצעד במצעד בירושלים – זו פגיעה בציבור החרדי והדת”ל

ראש עיריית ירושלים מסרב להשתתף במצעד: "חשובים לי רגשות הציבור שלי. אני מנסה לראות איך אני עושה מהלכים לטובת אוכלוסייה אחת מבלי לפגוע בשנייה" • אתמול הוציא הרב דב ליאור מכתב בו חיזק את ידיהם של המוחים
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשע"ו / 20.07.2016 09:14

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הודיע כי לא ישתתף מחר במצעד שיתקיים בבירה.

בראיון שהעניק לגלי צה”ל הסביר ברקת כי קיום המצעד בעיר פוגע ברגשות הדתיים. “חשובים לי רגשות הציבור שלי. אני מנסה לראות איך אני עושה מהלכים לטובת אוכלוסייה אחת מבלי לפגוע בשנייה”.

בראיון שהעניק ל’ידיעות אחרונות’, אמר ברקת: “אני לא רוצה להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי ובציבור הדתי־לאומי. בוודאי שזכותם לצעוד. עיריית ירושלים, אני והמשטרה נעשה כל מה שאנחנו יכולים בשביל לאפשר להם לממש את זכותם, אבל הם צריכים לדעת שזה פוגע באחרים. סובלנות זה לא רק לתת לאנשים לצעוד, זה גם לחפש את הדרך להשיג את מבוקשך מבלי לפגוע בדעות של אחרים או רגשות של אחרים. בירושלים יש אוכלוסייה גדולה שמאוד קשה לה עם המצעד”.

מאוחר יותר הבוקר פרסם ברקת הודעה לפיה “ירושלים לא תהיה באר שבע”, וקבע כי לכל אדם זכות לחיות בירושלים ולצעוד בה ללא אפליה. ”ירושלים לא תקבל אלימות, לא פיזית ולא מילולית שמנסה לאיים על מרקם החיים המשותפים בה ואמשיך לצאת בכל הכח נגד כל גילוי של הסתה”.

ברקת הוסיף: ”זה לא סוד שיש אנשים שנפגעים מהמצעד, אך זה כמובן לא אומר שלא ניתן לקיים אותו. המצעד יתקיים בירושלים ללא תירוצים וללא משוא פנים.

”אני כראש עיר של כולם שמכבד את כלל האוכלוסיות בירושלים בוחר לפועל באפיקים אחרים ומגוונים למען הקהילה והמעשים שלנו מדברים בעד עצמם. נמשיך להוציא מירושלים בשורה של סובלנות, קבלת האחר, התחשבות ואהבת חינם”.

הקולות המתנגדים למצעד גברו בימים האחרונים, ואתמול אף הוציא הרב דב ליאור מכתב בו חיזק את ידיהם של המוחים נגד המצעד אותו מכנה “התורה תועבה”.

מי שצייץ בעד המצעד הוא גדעון סער: “רצח שירה בנקי ז”ל היה ציון-דרך בישראל. למצעד הגאווה בירושלים חשיבות חברתית. הוא סמל לסולידריות, לעידוד הסובלנות ולהגנה על חירותו של כל אדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות