ניר ברקת: “המצעד פוגע. לומדי ההלכה לא יכולים לשנות את דעתם”

ראש עיריית ירושלים, שהכריז כי לא ישתתף במצעד כדי שלא לפגוע ברגשות של הציבור החרדי והדתי, הזכיר בכנס בתל אביב שגם בהר הבית יש פשרות • "אם נראה הכול בשחור ולבן לא נוכל להתמודד עם המחלוקות"
נחמן גור
ט"ו תמוז התשע"ו / 21.07.2016 09:49

ניר ברקת, שהודיע כי לא ישתתף היום במצעד בירושלים משום שהוא “לא רוצה להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי ובציבור הדתי־לאומי”, הסביר אמש (רביעי) את עמדתו בנאום שנשא בכנס לעולים חדשים בשפה האנגלית בתל אביב.

“אני אעשה הכול בשביל שיהיה מצעד בירושלים, אבל צריך להבין שבשביל כמה אנשים ללכת ככה בפרהסיה, ולצעוד ככה, יכול לפגוע ברגשותיהם”, אמר ברקת.

 לדבריו,שצוטטו באתר וואלה, במצבים של מחלוקות יש לעשות פשרות. “אם נראה הכול בשחור ולבן לא נוכל להתמודד עם המחלוקות. בשביל חלק מהיהודים אי אפשר להתפלל בהר הבית, יש סטטוס קוו, יש כמה נקודות מבט, אל תסתכלו אם זה רע או לא, תחשבו איך אפשר לחיות יחד חייבים לחיות יחד”.

הוא הסביר כי מהניסיון שלו, חלק מהאנשים מרגישים לא בנוח מקיום המצעד בגלל ההלכה. “אתה לא יכול לבקש מאנשים שלומדים הלכה במשך שנים לשנות את דעתם”.

אורחת בכנס שאלה את ראש העירייה אם הוא לא סבור שבדבריו הוא משחק לידיהם של רבנים, ההופכים, לדבריה, “ליותר ויותר עוינים כלפי הקהילה”.

הוא השיב כי הוא הראשון לגנות רבנים שמסיתים: “אני עומד נגדם”. לטענתו, “אנחנו מנהלים את הקונפליקט בצורה הוגנת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות