רב דת”ל לביתר עלית • רובינשטיין: לא יעלה על הדעת. הרבנות: תואם

במכתב ששיגר אל הרב הראשי הגר"ד לאו, קובל ראש העיר ביתר עילית על מינויו של רב דתי לאומי, לאחראי על תחום הכשרות ותועודות הנישואין בעיר החרדית • הרבנות בתגובה: הכל מתואם ולבקשת רב העיר הפורש
אריה ריבקינד
י"ג תמוז התשע"ו / 18.07.2016 21:04

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין  שיגר היום (שני)מכתב אל הרב הראשי הגר”ד לאו, בו הוא קובל על מינויו של הרב מרדכי נגארי – רב הנמנה על הציבור הדתי לאומי, לאחראי על תחום רישום הנישואין והכשרות בעיר החרדית, במקומו של הגאון רבי יעקב תופיק אביעזרי, שפורש בימים אלה לגמלאות לאחר שהגיע לגיל פרישה.•

“נודע לי כי מנסים להביא או למנות זמנית לעירנו רבנים ללא כל תיאום, לאור כך כי רב העיר הרב תופיק שליט”א מגיע לגיל פרישה”, כתב רובינשטיין.

“אבקש בזאת לא למנות ולא לקבוע דבר ללא תיאום עמי ועם רבני העיר. ידוע לכם כי העיר ביתר עילית הינה עיר חרדית והכל אמור להיעשות בתיאום עם הרבנים”.

רובינשטיין  אמר עוד לחרדים 10: “ביתר הינה עיר חרדית. לא יעלה על הדעת למנות לעיר במחטף רב דת”ל, בוודאי כמורשה חתימה על כשרות ונישואין, ללא הסכמת רבני העיר וגדולי ישראל”.

ביתר עלית

מכתבו של ראש העיר שוגר לאחר שמוקדם יותר החליטה מועצת הרבנות הראשית לישראל למנות את הרב מרדכי נגארי ממעלה אדומים לאחראי על תחום הכשרות ותעודות הנישואין בביתר עילית תחת רב העיר הספרדי.

בתגובה אמרו ברבנות כי מינוי הרב נגארי נעשה בתיאום.

“בניגוד לטענה הכוזבת שהועלתה בידי גורמים שונים בעלי עניין במהלך היום, המינוי של הרב מרדכי נגארי כאחראי זמני לחתום על תעודות הכשרות והנישואין בעיר ביתר נעשה בתיאום ולבקשת רב העיר, הרב יעקב תופיק”, נאמר בהודעות הרבנות.

להודעה צורף מכתבו של הרב תופיק, עליו גם חתמו הרבנים כהניאן ומועלם, דיינים בבית הדין בביתר.

ביתר עלית

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב נגרי הוא חרדי לכל דבר! רק בעבר היה קצת לאומי.
    18/07/2016 22:12
    דוד