נתניהו המריא לאפריקה לציון 40 שנה למבצע אנטבה: “אני מתרגש”

לאחר עשרות שנים בהן לא ביקר ראש ממשלה ישראלי באפריקה יצא הבוקר ראש הממשלה נתניהו לביקור ביבשת • יפתח את ביקורו בטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה ובהמשך ייפגש עם מנהיגי שבע מדינות ממזרח אפריקה
נחמן גור
כ"ח סיון התשע"ו / 04.07.2016 10:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה המריאו הבוקר (שני) בראש פמליה גדולה של אנשי עסקים לשורת פגישות עם בארבע מדינות ביבשת אפריקה.

 נתניהו יבקר באוגנדה, קניה, רואנדה ואתיופיה.

הביקור ביבשת נחשב היסטורי, מאחר והוא מתקיים לאחר עשרות שנים בהן לא ביקר באפריקה ראש ממשלה מישראל. נתניהו הציב יעד לשיפור וחיזוק היחסים עם מדינות אפריקה.

ביקורו של נתניהו באפריקה יחל באוגנדה, שם יתקבל בטקס רשמי על ידי נשיא אוגנדה עם 19 מטחי כבוד.

לאחר מכן יתקיים באנטבה טקס רשמי לציון 40 שנה למבצע אנטבה. בהמשך נתניהו ייפגש עם ראשי מדינות ממזרח אפריקה שמגיעים במיוחד לאוגנדה לפגישות מדיניות איתו.

בפגישה ישתתפו נשיא אוגנדה, נשיא קניה, נשיא רואנדה, נשיא דרום סודאן, ראש ממשלת אתיופיה, נשיא זמביה ושר החוץ של טנזניה.

ראש הממשלה יבקר גם בקניה, רואנדה ואתיופיה, שם תתקיימנה פגישות עם ראשי המדינות והצמרת הביטחונית והכלכלית.

במהלך הביקור, ראש הממשלה יישא נאום היסטורי בפרלמנט של אתיופיה.

בלשכת ראש הממשלה מציינים, כי “מעבר לביקור המדיני, לביקורו של נתניהו משמעויות כלכליות עצומות: אל ראש הממשלה נתניהו מצטרפים כ-80 אנשי עסקים מלמעלה מ-50 חברות, על מנת ליצור קשרים עסקיים עם חברות ומדינות באפריקה.

“בקניה ובאתיופיה יתקיימו סמינרים עסקיים בין אנשי העסקים שיצטרפו לנסיעת ראש הממשלה לבין אנשי עסקיים מקומיים. הסמינרים הם בחסות נשיא קניה, ראש ממשלת אתיופיה וראש ממשלת ישראל”.

בלשכת נתניהו מציינים עוד כי בשבוע שעבר אישרה הממשלה תכנית לחיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם מדינות יבשת אפריקה, בעלות של כ-50 מיליון שקלים.

טרם עלותו על המטוס  בנמל התעופה בן גוריון, אמר נתניהו: “אני יוצא עכשיו לביקור היסטורי באפריקה. הביקור ייפתח בפגישת פסגה עם מנהיגים משבע מדינות באפריקה שבאים במיוחד לאנטבה כדי לקיים את הפגישה הזו, לקבל ראש ממשלה מישראל בפעם הראשונה מזה עשרות שנים על אדמת אפריקה.

“יש לו חשיבות גדולה מאוד למסע הזה גם מבחינה מדינית, כלכלית, ביטחונית ואני שמח שישראל חוזרת לאפריקה בגדול. אנחנו פותחים את אפריקה לישראל שוב.

“בנוסף, יהיה בביקור הזה מפגש מרגש באנטבה, במקום שבו התבצע מבצע החילוץ הגדול. ישתתפו בו גם חיילים שהשתתפו במבצע וגם כמובן חלק מהניצולים. כל אפריקה מתרגשת מהביקור הזה וגם אני מתרגש מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות