דיון סוער על הבנייה בכפר השילוח: חבר ועדה שפך קפה על פינדרוס

סערה שכמעט גלשה לתגרה בדיון על אישור בנייה ליהודים בכפר השילוח: ההכרעה נדחתה בשבועיים • דיווח: לחץ מבחוץ מבקש לסכל הבנייה • נציג התושבים: "מחאה וזעזוע מהאפליה. לא ייתכן שמסיבות פוליטיות לא יאושר היתר חוקי" • העירייה: "לא מתכוונים להפלות לרעה בשום צורה" • יצחק פינדרוס: "היה קצת מתח בוועדה, ובסוף נשפך קצת קפה..."
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התשע"ו / 01.06.2016 13:09

תכנית לבניית בניין חדש בן שלוש קומות בלב שכונת סילואן (כפר השילוח) במזרח ירושלים הגיעה היום (רביעי) לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה, אלא שלפי דיווח בגלי צה”ל, גורמים מדיניים בכירים, הפעילו לחץ על בכירים בעיריית ירושלים כדי לסכל את אישור התכנית.

במהלך הדיון בוועדה התחוללה מהומה שכמעט גלשה לתגרה.

לפי דיווח בערוץ 7, הצעקות והקריאות בין אנשי השמאל לתומכי הבנייה הגיעו עד כדי שפיכת כוס קפה מצידו של אחד מחברי השמאל בוועדה על סגן ראש העיר וחבר הוועדה, יצחק פינדרוס מדגל התורה.

• פינדרוס, קפה על על החליפה?

“היה מתח  בוועדה קצת, ובסוף נשפך קצת קפה. לא רציני”.

בתום הדיון הוחלט לדחות את ההכרעה בעניינו של המבנה בכפר השילוח לעוד שבועיים. זאת בשעה ששאר המיזמים אושרו כבר היום.

עו”ד אלדד רבינוביץ הגיב לאירועים בשם מגישי ההיתר בכפר השילוח ואמר: “אנחנו רוצים להביע מחאה וזעזוע מהאפליה שביצעה היום עיריית ירושלים כלפי יהודים בעיר הבירה. לא ייתכן שמסיבות פוליטיות בלבד, בערב יום ירושלים, לא יאושר היתר חוקי לבניה בכפר השילוח בניגוד להמלצת אנשי המקצוע. דבר זה מעמיד בשאלה את המחויבות של עיריית ירושלים לחוק ולשיוויוניות”.

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ, חבר וועדת תכנון ובנייה אשר תמך בתכנית, אמר: “אין ספק שזו החלטה פוליטית וההבטחה שהנושא יחזור לסדר היום בעוד שבועיים לא תעמוד בלחצים. אמרתי לפרוטוקול שמדובר בהחלטה פוליטית ולא תיכנונית. הוועדה לא דנה מקצועית ואני מתבייש שמי שקורא לעצמו המחנה הלאומי, אינו בונה בירושלים”.

בעירייה אומרים בתגובה: “ירושלים היא עיר אחת מאוחדת וכל תושב בה רשאי לגור היכן שיחפץ ללא הבדל דת, גזע ומין, כל עוד הוא עושה זאת על פי החוק, ומשכך איננו מתכוונים להפלות לרעה בשום צורה מבנים בבעלות יהודית בשכונות ערביות.

“בקשת אישור הבניה בסילואן עלתה לדיון היום בוועדה המקומית, והוחלט כי יש לתקן בה מספר תקלות טכניות-מקצועיות בתכנון ולהעלותה לאישור בוועדה בעוד שבועיים.

“בניגוד לרמיזות שונות יצויין כי אין בוועדה המקומית אף פרויקט בניה שלא מאושר מחסמים פוליטיים, והעירייה תמשיך לאשר בניה ולבנות בכל שכונות העיר על פי תכנית המתאר ליהודים וערבים כאחד וכך גם במקרה הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות