ועדת שרים לחקיקה תדון בהצעת חוק: ביטול ועדות הקבלה ביישובים

יוזם ההצעה ח"כ יוסי יונה טוען כי הוועדות גורמות לאפליה: "הצעת החוק נועדה למגר את הסלקציות הבלתי מוסריות האלה" • על ההצעה חתומים ח"כים נוספים ממפלגות הליכוד, כולנו וש"ס • ההצעה מעוררת התנגדות בקרב תנועות המושבים והקיבוצים
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשע"ו / 29.05.2016 09:51

הצעת חוק לביטול ועדות הקבלה ביישובים קהילתיים בנגב ובגליל, צפויה לעלות היום (ראשון) בוועדת שרים לחקיקה.

הצעת החוק, אותה הגיש ח”כ יוסי יונה מהמחנה הציוני, ועליה חתומים כמחצית מחברי סיעת המחנה הציוני וח”כים נוספים ממפלגות הליכוד, כולנו וש”ס, מבקשת לבטל סעיף בתיקון לפקודת האגודות השיתופיות, המעניק לוועדות קבלה בישובים הקהילתיים שיקול דעת נרחב בכל הנוגע לדחיית מועמדים.

לטענת ח”כ יונה, למרות שהחוק אוסר על אפליה, הסעיף מאפשר דחיית מועמדים בטענה ש”המועמד אינו מתאים לחיי חברה בקהילה” וכן בשל “חוסר התאמה של המועמד למרקם החברתי-תרבותי של היישוב הקהילתי”. בפועל, כך טוען יונה, מתבצעת בחסות החוק אפליה על בסיס גיל, מוגבלות פיזית, או עדתיות.

ח”כ יונה אמר לוואלה: “שנים ארוכות נעשה שימוש מחפיר בוועדות הקבלה ביישובים הקהילתיים כדי לדחות מועמדים שכל חטאם שארץ המוצא שלהם, גזעם, חזותם, חיתוך דיבורם, השכלתם, או מעמדם הכלכלי הביאו לדחיית בקשתם לגור ביישובים אלה”. לדבריו, הצעת החוק נועדה למגר את “הסלקציות הבלתי מוסריות האלה”.

ההצעה מעוררת התנגדות בקרב תנועות המושבים והקיבוצים, להם יש לובי חזק במפלגת העבודה. אלה לוחצים על ח”כי המחנה הציוני להתנגד לה.

יונה דחה את הלחצים והוא נחוש להביא את ההצעה להצבעה היום, בתקווה שהקואליציה תאפשר חופש הצבעה וחלק משרי הליכוד, ש”ס וכולנו יתמכו בו. עם זאת, יש לציין כי לרוב הצעות חוק פרטיות של ח”כים מהאופוזיציה אינן זוכות לתמיכת ועדת השרים לחקיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הצעת חוק מבורכת, רק דבר נוסף-
    29/05/2016 20:15
    בת
  1. ישנם קיבוצים שיתופיים שאליהם הצעת החוק איננה מתייחסת…
    אני מכירה קיבוץ בערבה שבאופן שיטתי בגלל צרות עין של החברים בו, באופן שיטתי מגרש מתוכו מועמדים לקליטה ותמיד מתוך תואנה של אי התאמה…וכל זאת בישוב שקיים על אדמות מנהל שבעצם שייכות לכולנו.ראוי להתייחס גם לועדות קבלה כאלה!!!