בנט חותר לבחירות: “אמשיך להילחם. בממשלה או מבחוץ”

הליכוד והבית היהודי לא מצליחים לגשר על דרישת שר החינוך נפתלי בנט, שמתעקש: "אנחנו לא מבקשים ג'ובים ולא כסף, חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה" • גורמים בכירים בבית היהודי: "בנט חותר לפירוק הממשלה וקיום בחירות. הוא לא מרוצה מהמהלך של הצבת ליברמן במשרד הבטחון" • נמשכים המגעים בין הליכוד לח"כ יצחק הרצוג
יוני גרין
כ"א אייר התשע"ו / 29.05.2016 13:00

בכירים בליכוד ובבית היהודי אומרים היום (ראשון) כי קיים נתק מוחלט בין הצדדים, בעקבות משבר הקבינט והדרישות שהציב השר נפתלי בנט לתיקון הליקויים.

לפי ההערכות, שר החינוך חותר לפירוק הממשלה וקיום בחירות. לדברי גורמים בכירים בבית היהודי, בנט אינו מרוצה מהמהלך של הצבת אביגדור ליברמן במשרד הבטחון. “זה ימצב את ליברמן כ’מר ביטחון’ ויוריד מנדטים לבית היהודי. מה גם שבנט כועס על על נתניהו בשל בכמה נושאים”, אומרים אותם גורמים.

לדבריהם, “הבית היהודי רוצה בחירות גם לפני שאורי אריאל ותקומה מתארגנים כראוי. לבנט טוב שיהיו כעת בחירות”.

עוד הם מוסיפים ואומרים, כי למרות שיו”ר הבית היהודי חוזר ואומר כי “אנחנו לא מבקשים ג’ובים ולא מבקשים כסף”, אם יציעו לו את משרד החוץ הוא יתכופף ויתפשר.

נפתלי בנט התייחס הבוקר לדרישותיו במהלך ביקור משותף עם נשיא המדינה בבית ספר הימלפרב בירושלים.

“״לפני עשר שנים נשלחתי יחד עם אלפי לוחמים אל מלחמת לבנון השניה על ידי קבינט שלא הכיר את המטריה ולא ידע על מה הוא מצביע. אני נשבעתי כשיצאתי ממלחמת לבנון שלא אתן לדבר כזה לקרות שוב. לצערי, גם לפני שנתיים, בצוק איתן, הקבינט היה ממודר ולא הכיר את נושא המנהרות עד שאני הבאתי את זה לידיעתם – וכך גם את פתרון הבעיה.

“אני לא אתן לדבר הזה להשנות. אנחנו לא מבקשים ג’ובים ולא מבקשים כסף. אנחנו מבקשים לשמור על חיי אדם. חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה. אני אמשיך להלחם ולהגן על חיילי צה”ל, ותושבי עוטף עזה מכל מקום שבו אני אהיה, בממשלה או מחוצה לה״.

הבוקר הגבירה שרת המשפטים איילת שקד את הלחץ על נתניהו, והזהירה כי בבית היהודי לא חוששים מפני יציאה לבחירות, אם הליקויים בקבינט לא יתוקנו.

בראיון בגלי צה”ל אמרה שקד :”אנחנו לא רוצים בחירות אבל מוכנים להגיע לשם – אם לשם זה ידרדר”. שרת המשפטים הוסיפה, כי בבית היהודי יתנגדו למינויו של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון אם לא יקבלו את דרישותיהם. “בכל מקרה נצביע נגד מינוי ליברמן אם לא יתוקנו ליקויי הקבינט”.

בתוך כך, גורמים פוליטיים מעריכים כי יו”ר המחנה הציוני,  ח”כ בוז’י הרצוג, שלא ממש רואה סיכוי גבוה לבחירתו מחדש כיו”ר מפלגה, מנסה לבצע מפץ דומה לזה שעשה אהוד ברק בממשלת נתניהו השניה, ולקחת איתו כמה מח”כי המפלגה לטובת הצטרפות לקואליציה. במקרה כזה, ימצא נתניהו עילה להוציא את יו”ר ישראל ביתנו מהקואליציה, אלא אם כן יישר קו. 

לפי אותם גורמים, המגעים בין הליכוד להרצוג  נמשכים כל העת, גם לאחר הנתק שנוצר, כביכול, עם הצטרפותו של אביגדור ליברמן לקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות