ח”כיות מהעבודה להרצוג: “שים המפתחות על השולחן ולך הביתה”

הח"כית הצעירה מהעבודה תוקפת חזיתית: "הימים האחרונים הוכיחו שיש כאלה שהתעייפו והתייאשו" • ח"כ שלי יחימוביץ': " אני מודה שאני ממש כועסת. הרצוג אחראי למחזה המביש ולפארסה. האם עכשיו כשאיווט ליברמן ובנימין נתניהו נופלים זה בזרועותיו של זה בוז'י מבין מה הוא עולל?"
אריה ריבקינד
י' אייר התשע"ו / 18.05.2016 16:10

העליהום במפלגת העבודה מתחיל: חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני קוראת ליו”ר מפלגתה ח”כ יצחק הרצוג להתפטר מתפקידו ו”ללכת הביתה”.

”עכשיו כבר ברור שביבי השתמש בהרצוג כדי להכניס את ליברמן לממשלה”, אומרת שפיר. ”רק אתמול הרצוג עוד ניסה לשכנע אותנו שביבי השתנה ושהוא מוכן לנצל ‘הזדמנות היסטורית’ להגיע להסדר מדיני.

”אותו נתניהו שכבר עשור מנסה לעבוד על כל העולם שהוא מחויב לחזון שתי המדינות. אותו נתניהו ששותפיו הטבעיים הם בנט, סמוטריץ’, אלקין וחזן. כל מה שהפריד בין נתניהו הזה להסכם מדיני – זה בוז’י הרצוג אחד לצדו?”

לדברי שפיר, “זה שראש הממשלה עושה שימוש ציני בתקווה של כולנו לשלום ולעתיד טוב יותר אנחנו כבר יודעים ומכירים. העובדה שיו”ר מפלגת העבודה החליט לעשות איתו יד אחת רק כדי להצדיק את המהלכים העסקניים שלו – זה כבר בלתי-נסלח.

”מנהיג שלא מצליח לזהות את ההבדל בין ביבי של הסכם שלום לביבי שנותן את תיק הביטחון לליברמן, לא ראוי לעמוד בראש מפלגת העבודה.

”זה כבר לא משנה אם הרצוג יזחל לתוך הממשלה או לא. התוצאה בפועל היא שהוא איבד את אמון הציבור ואת האמון של רוב חברי מפלגתו – ועכשיו הוא חייב ללכת”.

שפיר שאלה: ”איך יוכל יו”ר האופוזיציה הרצוג לעלות לדוכן הנואמים ולבקר את מדיניות הממשלה, רגע אחרי שהוא עשה הכל כדי לחבור אליה? מי יאמין לנו שאנחנו מייצגים תפיסת עולם הפוכה מזו של נתניהו, כשיו״ר המפלגה הסכים לוותר על הדרך שלנו רק כדי לקבל ג’וב בממשלה הקיצונית שלו?”

שפיר הוסיפה: ”מי שמתנגד לדרך הרעה של נתניהו, לא מצטרף לדרך הרעה של נתניהו. הימים האחרונים הוכיחו שיש כאלה שהתעייפו והתייאשו, אבל יש גם כאלה שלא אבדה תקוותם ועדיין נכונים למאבק על דמותה של מדינת ישראל – כי אין לנו מדינה אחרת.

“מי שהיה שותף לזחילה המביכה לתוך הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, צריך לשים את המפתחות על השולחן וללכת הביתה”.

גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ תקפה בחריפות את הרצוג וכינתה את המהלך של הרצוג “חרפה”.

“ניצחנו. אבל אלוהים, איזה שפל! מצד אחד יש לי תחושת הקלה עצומה על כך שהצלחנו, בכוחות משותפים, לעצור את ביזיון הזחילה לממשלה, מצד שני אני מודה שאני ממש כועסת.

“כמה רחוק היה אפשר לקחת את ההתאבדות הפוליטית המתמשכת הזאת? האם עכשיו כשאיווט ליברמן ובנימין נתניהו נופלים זה בזרועותיו של זה בוז’י מבין מה הוא עולל? למפלגתו? לערכים שלנו? לאמון הסדוק ממילא שיש לבני אדם בפוליטיקה? הרצוג אחראי למחזה המביש ולפארסה שהתחוללה סביב מפלגת העבודה.

“כצפוי, הוא גם אכל את הדגים הסרוחים מידיו של נתניהו וגם גורש מהעיר. איתו ספגה מכה קשה מפלגת העבודה כולה, חברי הכנסת המצויינים שלה, פעילים, וכל מי שמאמין בערכיה וקם על רגליו האחוריות למנוע את החרפה”.

יו”ר מרצ, ח”כ זהבה גלאון, הגיבה על דבריו של הרצוג באירוע של מפלגת העבודה: “הרצוג מייצר מצג שווא שיש הבדל בין כניסה שלו לבין כניסה של ליברמן לקואליציה, זה פתטי; שניהם לא ישנו את פניה של הממשלה הימנית קיצונית.

“הסחר-מכר שמנהל הרצוג בתקופה האחרונה לכניסה לממשלה זו הזניה של המערכת הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות