סימילאק ומטרנה? ארגון הבריאות העולמי מזהיר מתחליפי חלב אם

ארגון הבריאות העולמי פירסם הודעה חריגה בה הוא קורא שלא לפרסם פורמולות ואבקות מזון - ואף להוסיף כיתובים על האריזות, המזהירים מפני הסכנות הקיימות באי הנקה • מטרת הצעדים עליהם המליץ הארגון: להגביר שיעור ההנקה ברחבי העולם • "שימוש בתחליפים רק כשהמצב הכרחי"
קובי פינדרוס
א' אייר התשע"ו / 09.05.2016 19:07

מעדיפים סימילאק, מטרנה או כל תחליף חלב אם על פני המקור? כדאי שתקראו את הידיעה הבאה: ארגון הבריאות העולמי פרסם היום (שני) הודעה מיוחדת, בה קורא הארגון שלא לפרסם פורמולות ואבקות מזון, ואף להוסיף כיתובים על האריזות המזהירים, מפני הסכנות הקיימות באי הנקה.

על פי ההודעה החריגה שפרסם הארגון, מטרת הצעדים עליהם המליץ היא להגביר את שיעור ההנקה ברחבי העולם.

הארגון שם לו מטרה להגביר את שיעור ההנקה בשיעור של 50 אחוזים. לדברי הארגון, יש לעשות שימוש בתחליפים רק כשהמצב הכרחי.

מדוח שפרסם הארגון עולה, כי 135 מדינות מתוך 194 החברות בו, החלו לפעול לצמצום שיווק תחליפי המזון לתינוקות בתחומן, ונקטו צעדים משפטיים כחלק מהקוד הבינלאומי לשיווק תחליפי חלב אם.

בדו”ח התברר, עם זאת,  כי ישראל עיגנה רק מעט מתקנות הקוד הבינלאומי.

“זה מעודד לראות עוד מדינות מעבירות חוקים שנועדו לקדם הנקה, אך ישנם עוד מקומות רבים בהם אימהות מוצפות במידע לא מדויק ומוטה באמצעות פרסומות וטענות לא מבוססות ליתרונות בריאותיים. התוצאה היא שיותר מדי ילדים מפספסים את היתרונות הרבים בהנקה”, הבהיר מנהל מחלקת תזונה עבור בריאות והתפתחות בארגון הבריאות העולמית.

הצעדים שנקטו המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי, הינם המשך ישיר להמלצות הארגון להנקת תינוקות בחלב אם עד גיל שישה חודשים. הארגון אף הבהיר כי יש להזין תינוקות בחלב אם בשילוב מוצקים עד גיל שנתיים.

בהודעת הארגון נאמר: “לאמהות מגיעה הזכות לקבל את המידע הנכון כדי להגן על ילדיהן… אסור להסתיר את האמת – שאין תחליף לחלב אם”.

ממשרד הבריאות נמסר: “מדובר בטיוטה שנמצאת בדיון. משרד הבריאות ממליץ בכל מקרה על הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה. המשרד ישתתף בדיון שייערך באסיפה השנתית של ארגון הבריאות העולמי”.

שוק תחליפי החלב מגלגל עשרות מיליארדי דולר מידי שנה, ועל פי התחזיות הוא  עשוי להגיע בשנה הקרובה ל-70 מיליארד.

על פי סקר משרד הבריאות,  88 אחוזים מהנשים היהודיות ו-97 אחוז מהערביות מתכוונות להניק את ילדיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וגם: אין תחליף לאמא.
    10/05/2016 14:05
    ילד מפתח
  1. לא מטפלת, לא צהרונית, לא חוגים, לא טלויזיה , לא סרט, לא מחשב ולא אפילו אייפון.
    אין תחליף הקב”ה אמר אמא מחנכת בבית , אז הוא יודע. כל השאר – חיקויים שבמקרה טוב לא מועילים, ברוב המקרים – מזיקים. גם לאמא.