‘עשה תרגיל’: אולי ראיתם? חיפושים אחרי סרבן הגט שהוטל עליו חרם

אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים פונה לעזרת הציבור בעקבות החשש כי סרבן הגט ד"ר עודד גז - נעלם • "לאיתורו של הבעל בהקדם האפשרי יש חשיבות קריטית לעתידה של האישה"
יוסף גרינבוים
י"ג ניסן התשע"ו / 21.04.2016 12:02

אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים פונה הבוקר (חמישי) לעזרת הציבור בעקבות החשש כי סרבן הגט עודד גז נעלם, מה שיגרום לכך שאשתו עלולה להישאר עגונה עוד שנים רבות.

לאחר שגז הפסיק להופיע לדיוני בתי הדין, מבקשים באגף העגונות מכל אדם היודע על מקום הימצאו או שפגש אותו ב-48 השעות האחרונות, לפנות אליהם בכל שעה בטלפון – 050-6094345.

לפני כחודשיים הטיל בית הדין הרבני הגדול חרם על ד”ר עודד גז, מאחר שהוא מסרב מזה שלוש שנים להעניק גט לאשתו.

“על כל איש ואשה מישראל, וכל הנלווים אליהם, שלא לשאת ולתת עם הבעל עודד גז”, נכתב בהחלטת בית הדין הרבני. “לא לשאול בשלומו, ולא לחלוק לו כבוד כלל, עד אשר יחזור בו מקשיות ערפו וישמע לקול מורים, וייתן גט כריתות לאשתו וישחררה מעגינותה. לאחר מכן נסיר מעליו כל ההגבלות הנ”ל ושב ורפא לו”.

מדובר בבני זוג אקדמאים שנישאו לפני 4 שנים. לאחר החתונה התגלעו קשיים משמעותיים במערכת הזוגית, ולאחר פרק זמן לא ארוך נאלצה האישה לעבור להתגורר במעון לנשים מוכות.

כל האמצעים שהפעיל בית הדין עד כה, כולל פרסום הרחקות דרבנו תם כנגד הבעל, לא הביאו לשחרור האישה מזוגיות אומללה זו.

 בית הדין אף נתן רשות לאישה, העגונה כמעט ארבע שנים, לפרסם את החלטת בית הדין ואת תמונתו של גז.

בית הדין ציין כי אם לא יסכים לגרש את האישה הוא יחריף את הסנקציות נגדו בצווי הגבלה נוספים.

לאחרונה היה נראה כי יש התפתחות ושיתוף פעולה מצד הבעל לקראת פתרון הסוגיה, אך עתה – כך אומרים באגף העגונות – עולה כי מדובר לכאורה בתרגיל הונאה שנקט האיש. לפי אגף העגונות, לאיתורו של הבעל בהקדם האפשרי יש חשיבות קריטית לעתידה של האישה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קריטי לעתידה של האישה? ומה עם הילדים ומה איתו
    21/04/2016 13:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ומה עם עתיד הילדים , אולי ניתן להשלים ולקיים שלום בית , לא ייתכן להיכנע כל הזמן לארגוני נשים אשר מלבים את הסכסוך , אף אחד לא שמע את הצד שלו , די לכותרות נסו להחזיר לשלום בית ולא להרס משפחה – וגם אם הוא טעה יש מושג של תשובה

    • י.ש   22/04/2016 06:52

      ילדים, כתבו שהם אקדמאיים 😉
      ולגבי שלום בית, לאחר שפרק לה את הצורה, כפי שאפשר להבין… ואחרי שהוכיח שאינו רוצה, שוב, כפי שאפשר להבין ‘עשה תרגיל’ כרוצה שלום בית אבל ברח.
      הוא כבר מזמן לא בגדר של ‘טעה’. וגם אין קשר לעשה תשובה [ומשום מה בסתר…] כי לא מוצאים אותו.
      שיתן גט ושיעשה תשובה ‘ושב ורפא לו’…