תביעת מיליונים: רשת החינוך של ש”ס חייבה לחתום על ‘יום ליום’

בקשה להגשת תובענה ייצוגית נגד רשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס: מורה לשעבר טוען כי הרשת חייבה המורים לרכוש מנוי לביטאון המפלגה 'יום ליום' • "המנוי נכפה על העובדים והסכומים ביחס לאלפי עובדי הרשת מצטברים למיליוני ש"ח" • הרשת: ההחלטה לחייב - מתקופתו של אלי ישי
חיים טוויל
י"ג ניסן התשע"ו / 21.04.2016 09:38

בקשה להגשת תובענה ייצוגית הוגשה אתמול (רביעי) נגד ‘מרכז מעיין החינוך התורני בארץ ישראל’ של תנועת ש”ס.

בתביעה, שהוגשה על-ידי אבישי גרינצייג, מורה לשעבר ברשת, באמצעות עורכי הדין קובי רפאלי ושירלי רייף, נטען כי כל עובד של רשת החינוך של ש”ס טרם קבלתו לעבודה, חויב לחתום על כך שהוא מעוניין להיות מנוי על העיתון ‘יום ליום’ – ביטאונה  של מפלגת ש”ס.

על פי התביעה, הרשת מנכה את התשלום על העיתון מהמשכורת של העובדים, שנאלצים לשלם מכספם מדי חודש בחודשו על מנוי לעיתון שרבים מהם כלל אינם חפצים בו.

סכום התביעה הועמד על 22,004,974 ש”ח.

עורכי הדין טענו בתביעה כי התנהלות זו מנוגדת לחלוטין ללשון “חוק הגנת השכר”, הקובע שאסור על פי דין ובאופן מוחלט למעסיק לנכות משכרו של העובד עבור “צד שלישי”, אפילו אם העובד הסכים לכך בכתב.

לפי התביעה, הדברים חמורים שבעתיים כאשר מדובר בכפייה ולא בהסכמה. יתר על כן, מעדויות שבידינו עולה שאף עובדים שסרבו לחתום על המנוי, אולצו לשלם עבורו.

בתביעה נאמר עוד כי הדברים מקוממים במיוחד, כאשר מדובר ברשת חינוכית המתוקצבת על ידי משרד החינוך. “התוצאה היא שכספים שהרשת מקבלת מהמדינה עבור משכורות עובדיה, הרשת למעשה משלשלת לכיסה או מעבירה לצד שלישי, בניגוד גמור לדין ובניגוד להתחייבות הרשת כלפי המדינה”, אומר מגיש התביעה.

לפי חדשות 2,  במשרד החינוך אמרו אמש (רביעי) כי הם בודקים את הסיפור, ויטפלו בחומרה במידה ואכן הדברים נכונים.

תגובת מנכ”ל רשת ‘מעיין החינוך התורני’, חיים ביטון: “ההחלטה לחייב את עובדי הרשת לחתום על מינוי לעיתון התקבלה בתקופת יו”ר ש”ס לשעבר אלי ישי.

“עם כניסתי לתפקיד לפני כשנה ביקשתי חוות דעת משפטית לעניין ונאמר לי כי הוראה כזאת נמצאת בתחום הספק. לפיכך, הוריתי מיידית להפסיק לחייב את העובדים לרכוש מינוי לעיתון.

“יתרה מכך: רכישת מנוי לעיתון כלל לא מוצעת עוד לעובדי רשת ‘מעיין החינוך התורני'”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה קצה הקרחון
    21/04/2016 23:54
    מורה ברשת החינוך התורני
  1. מה עם כל התשלומי גמול חינוך כתה שנגנבים במסוואה של הורדת אחוז גמול חינוך כיתה? ??
    מושחתים נמאסתם הלוואי ורפורמת החינוך הממ”ח תעבור ולא ניהיה עבדים

  2. א
    22/04/2016 07:45
    יוסי
  3. כרגיל עושקים את המואות המסכנות

  4. למדו מאגודה
    25/04/2016 05:53
    חיים
  5. גם לי היו מורידים בעבר על עתון המודיע אע”פ שלא קבלתי אותו אפילו פעם אחת מדובר על לפני כ30 שנה
    נראה לי שכך גם היום .תבדקו