בג”ץ: גיורים פרטיים יוכרו לקבלת אזרחות • הראשל”צ תקף: שערוריה

שופטי בג"ץ קבעו: מתגיירים בבתי דין פרטיים יוכרו לצורכי חוק השבות ויקבלו אזרחות • הגר"י יוסף: "הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה" • ח"כ סמוטריץ: אגיש חוק לעקיפת הפסק התקדימי • העותרים: "יום בשורה למאות שעברו גיור אורתודוקסי"
יוני גרין
כ"א אדר ב' התשע"ו / 31.03.2016 18:26

הרכב של שופטי בג”ץ בראשות נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, החליט היום (חמישי) ברוב קולות כי גיורים פרטיים יוכרו לצרכי חוק השבות.

משמעות ההחלטה התקדימית היא שהמתגיירים בגיורים אלה יהיו זכאים לעלייה ולקבלת אזרחות.

בפסק הדין כותבים השופטים: “הוחלט ברוב דעות כי העותרים הם יהודים לעניין חוק השבות, כנגד דעתו החולקת של המשנה לנשיא אליקים רובינשטיין, שסבר כי יש להשהות את כניסת הצווים לתוקף ב-18 חודשים כדי לאפשר אסדרה חקיקתית”.

הראשל”צ הגר”י יוסף הגיב בחריפות: “החלטת בית המשפט העליון מהיום להכיר בגיורים פרטיים במדינת ישראל היא שערורייה. לא יעלה על הדעת שתעשיית הגיורים הפיראטיים שלא מפוקחים על ידי אף גורם ממשלתי יוכרו כרשמיים.

“מדינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי שפועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל , הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה”.

הרב ד”ר שאול פרבר, יו”ר ארגון ‘עתים’ שהיה בין העותרים לבג”ץ, אומר בתגובה: “זהו יום בשורה למאות מתגיירים שעברו גיור אורתודוקסי וגיורם לא הוכר עד עתה. מאבק נוסף של שלוש שנים מגיע לסיומו המוצלח”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי הודיע בעקבות פסיקת בג”ץ כי עם תחילת מושב הקיץ יגיש הצעת חוק שתעקוף את ההחלטה ותקבע כי רק גיורים דרך מערך הגיור הממלכתי יאפשרו קבלת אזרחות ישראלית.

“שוב בג”ץ מתערב בענייני מדיניות רגישים ולא מותיר למחוקק ברירה אלא לתקן את העיוות שנוצר בחקיקה. בהתבסס על הסעיף בהסכמים הקואליציוניים לפיו פגיעה בסטטוס קוו על ידי בג”ץ בחקיקה, מיד בתחילת מושב הקיץ נניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתקבע הכרה רק בגיורים הממלכתיים”, אמר סמוטריץ’.

“על רקע שורת פסקי הדין מהתקופה האחרונה שבהם בג”ץ רואה עצמו כמחוקק וקובע מדיניות מזיקה אין מנוס מלהסדיר את סמכויותיו בחקיקה ולהחזיר את המשילות לנבחרי הציבור בכנסת ובממשלה”, הסביר.

ח”כ ישראל אייכלר  תקף בחריפות את בית המשפט. “בג”ץ הוכיח שוב שהוא סוכנות של רפורמים. לפי שיטתו אם צריך להפריט את הגיור צריך להפריט גם את בית המשפט ולהקים בתי משפט פרטיים לענייני תחבורה ומיסים. גיור לא פחות חשוב ממיסים ותחבורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות