התייר הסתגר לילה שלם במערת צדקיהו – וחיפש את אוצרות קורח

שומרי המערה שבעיר העתיקה בירושלים הופתעו לגלות עם בוקר תייר אמריקני שהסתתר במקום וחפר במשך הלילה • בחקירת המשטרה הסביר הצעיר: הוא ביקש להתחקות אחר אוצרות קורח האגדיים • האם מדובר בתמהוני בודד? מסתבר שלא
דוד ליבוביץ
י"ב אדר ב' התשע"ו / 22.03.2016 17:36

מה עשה תייר אמריקני במערת צדקיהו במשך לילה שלם, ואיך זה קשור לקורח?

הסיפור המוזר הבא סופר על ידי בני סאסי, מנכ”ל החברה לפיתוח בירושלים, ששוחח עם כתב ערוץ 7 שמעון כהן.

תייר אמריקאי כבן 19 נכנס לפני כשבועיים עם תיק גב למערת צדקיהו, מבלי לעורר את חשד השומרים. לקראת שעת הסגירה התמקם התייר ככל הנראה באחד הכוכים שבמערה והסתתר מפני סריקת השומרים.

הצעיר שהה במערה כל הלילה, תוך שהוא מבצע חפירות במקומות שונים, בחיפוש אחר האוצר האגדי של קורח ועדתו, כמו גם אוצרות אחרים שעל פי המסורת האגדתית נטמנו במערה.

מה רצה בעצם הצעיר?

סאסי מסביר כי המערה המפורסמת ממגנטת אליה מזה עשרות שנים חוקרים רבים מרחבי העולם, ובמקביל גם תמהוניים, שמקווים לחפור ולמצוא בה את כלי המקדש ואוצרות נוספים, בין השאר גם את רכושו של קורח.

עם הגיע הבוקר פתחו עובדי החברה לפיתוח מזרח ירושלים את המערה, ולעיניהם התגלה הצעיר מכוסה כולו בבוץ ואבק ובתיקו ממצאים ארכיאולוגים שונים, בהם אבנים ופריטים מסוימים.

הצעיר הוצא מהמקום בהשגחה פרטית, שכן המערה בדרך כלל אינה פתוחה בימי שישי, אך השבוע נפתחה לצורך עבודות שונות.

לאחר שהתגלה, הצעיר הועבר לחקירת המשטרה, שם סיפר על כך שתכלית ביקורו במקום הייתה מציאת אוצרותיו של קורח.

בתום חקירתו הוא נשלח חזרה לביתו בארה”ב.

בחברה לפיתוח מעירים: “אין זו הפעם הראשונה שמתבצעות במערה חפירות בחיפושים אחר אוצר נעלם. מסורת מוסלמית מהמאה ה-15 מזהה את המערה כ’מערת קורח’. אולי בעקבות מסורת זו טען בשנת 1968 מוסלמי תושב העיר העתיקה כי סבו החביא במערה שלושה ארגזים מלאים במטבעות זהב לפני 1948. הוא ביקש לאפשר לו לחפש את הארגזים על פי סימנים שהותיר הסב, והבטיח לתת בתמורה 75% מהמטבעות למדינת ישראל. האישור ניתן, אך האיש לא מצא דבר”.

מערת צדקיהו היא המערה המלאכותית הגדולה בישראל. היא שוכנת מתחת לבתי הרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, והייתה חסומה למבקרים במשך דורות רבים. למערה נקשרו מסורות רבות, והמפורסמת בהן קשורה במנוסתו של צדקיהו מלך יהודה מפני הבבלים עם חורבן בית המקדש הראשון. מסורת זו היא שהעניקה למערה את שמה [ויקיפדיה].

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות