בג”ץ מגביל את הראשל”צ: לא יוכל לדון בשיבוץ צוותי שחיטה בחו”ל

על פי הכרעת שופטי בג"ץ, חברי מועצת הרבנות הראשית הקשורים לגופי כשרות פרטיים - לא יוכלו להשתתף בדיונים שיקבעו קריטריונים לשיבוץ צוותי שחיטה בחו"ל • גם הרבנים אברהם יוסף ויהודה דרעי יורחקו מהדיונים
יוסף גרינבוים
י"א אדר ב' התשע"ו / 21.03.2016 13:14

בג”ץ פסק ביום רביעי האחרון כי חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל שיש להם קשר לגופי כשרות פרטיים – לא יוכלו להשתתף בדיונים העוסקים בשיבוץ של צוותי שחיטה בחו”ל.

לפי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, החלטתה זו של שופטי בג”ץ – אליקים רובינשטיין, יצחק עמית ועוזי פוגלמן – מכוונת, ככל הנראה, כלפי הראשל”צ הגר”י יוסף ואחיו הגאון רבי אברהם יוסף, המצויים לכאורה בניגוד עניינים בתחום זה, שכן בראש ‘בד”ץ בית יוסף’ עומד אחיהם רבי משה יוסף.

הרבנות הראשית לישראל מפקחת על השחיטה והכשרות של הבשר המיובא לארץ, בהתאם לחוק הבשר, האוסר ייבוא בשר שאינו כשר לישראל.

לפני כשנה אישרה מועצת הרבנות הראשית קריטריונים חדשים לשיבוץ צוותים שיצאו לשחיטה בחו”ל.

לפי הקריטריונים, הצוותים משובצים לפי תוכנה אוטומטית בצורה כזו שאנשי הרבנות הראשית לא יפעילו שיקול דעת בבחירתם. מי שראה בכך “התערבות בוטה” הם גופי הכשרות הפרטיים והיבואנים שהחליטו להיאבק בה.

הם הגישו עתירה לבג”ץ ובהחלטה שניתנה אז נקבע, כי הקריטריונים ייבחנו שוב כשנה לאחר שאושרו.

כעת קבע בג”ץ כי הרבנות תקבל ארכה נוספת לבחינת קריטריונים חדשים, אך עם זאת נקבע כי “חברי מועצה שיש להם קשר לבד”צים לפי קביעת היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, לא יוכלו להשתתף בדיון”.

ההחלטה ניתנה מאחר שרבנים החברים במועצת הרבנות הראשית עלולים לנסות להקל את הקריטריונים המשפיעים על גופי כשרות הפרטיים, שיש להם קשר אליהם.

לפי גורם ברבנות, ההחלטה מחייבת כעת את הרבנות הראשית לבחון מי הרבנים במועצת הכשרות שקשורים לגופי כשרות פרטיים, כדי למנוע מהם להשתתף או להצביע על קריטריונים חדשים בשל הימצאותם בניגוד עניינים, לכאורה.

גם רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי עשוי למצוא עצמו מורחק מהדיונים, בשל העובדה כי הוא מחותן עם בני משפחת יוסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תנו לדודי לאו הוא יגמור כבר את הרבנות הראשית לישראל
    21/03/2016 21:53
    מושי
  1. מי שהביא את הקללה הזאת ששמה הראל גולדברג , זאת החותנת של דודי ,וכך הכניסה את הבג”ץ לרבנות , עם יקיר הרבנים דודי לאו , וכעת כאשר הם כבר בפנים ,אליקים רובנשטיין רוצה גם הוא להראות שהוא , גם שופט ראשי ,ורב ראשי ,ומייצג ראשי של הערב רב של מדינת ישראל
    ואנחנו עם ישראל הפשוט ,במקום לנדות את דודי לאו ,ממשיכים לפרסם אותו כאילו הוא נלחם את מלחמות היהדות ,