“המום ומזועזע”: האם ת”ת אוסר על תלמידיו להתחפש להגר”ע זצ”ל?

תלמוד תורה בבני ברק אוסר על התלמידים להתחפש לשוטר, חייל והרב עובדיה יוסף זצ"ל • גורם במרביצי: "לכל אחד יש דרך ונתיב עליו הוא בונה את חינוך הילדים" • ח"כ גואטה: "קומץ של אנשים זבובים קצוצי כנפיים מול נשרים גדולים בשמיים" • המנהל מכחיש
יוסף גרינבוים
כ"א אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 23:15

תלמוד תורה ספרדי בבני ברק, בממוקם ברחוב הרב הירש, אוסר על התלמידים להתחפש למרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל.

לפי רדיו ‘קול חי’, שחשף את ההוראה, הורים בת”ת ‘תורת יעקב’, המזוהה עם ‘מרביצי’ – בני תורה ספרדים מתלמידיו של  הגאון רבי יהודה עדס, טענו כי קיבלו הוראה ממנהל התלמוד תורה שלא להתחפש לרב עובדיה יוסף, לצד איסור להתחפש לשוטר או חייל.

גורם ב’מרביצי’ אמר לתחנת הרדיו, כי מדובר בנושא רגיש, אך דחה את הטענות כביכול מאחורי ההוראה עומדת החרמה של הגר”ע זצ”ל: “זה לא בא להוריד ולו במקצת מגדולתו של הרב עובדיה יוסף ח”ו. בדיוק כמו שבתלמוד תורה ספרדי לא יהיו תמונות של הרב שך, כי לכל אחד יש דרך ונתיב עליו הוא בונה את חינוך הילדים הגדלים בחממה”.

עם זאת, משיחות שקיימו הורים לתלמידים בת”ת, כמו גם גורמים אחרים, עולה כי המנהל מכחיש כי הורה הוראה כזו.

מי שמיהר להגיב בחריפות הוא ח”כ יגאל גואטה, שכתב בדף הפייסבוק שלו: “אני המום ומזועזע, ומביע שאט נפש על הדברים ששמעתי על אותו מנהל ספרדי של תלמוד תורה ספרדי, הקורא לעצמו מנהל חינוכי, ומקווה מאוד שהדברים אינם נכונים.

“גם אותם האנשים שהעזו בחיי מרן לגמגם בגדלותו ועצמתו של מרן, לאחר פטירתו השלימו ואף הודו בטעות של אותה דרך שנהגו, והיה ניתן לראותם מלווים את מרן בדרכו האחרונה יחד עם מליון תלמידיו.

הרב עובדיה, תחפושת Yonatan Sindel/Flash90

גואטה ממשיך ותקף: “ביום בהיר קמים להם קומץ של אנשים זבובים קצוצי כנפיים מול נשרים גדולים בשמיים, שרדפו את מרן בחייו החל בביזוי ספריו וכלה ברמיסת כבודו (על אף שבגלוי שרפו את ספריו, במחשכים ובארונות ביתם היה ניתן למצוא את כל אוצרותיו) והעזו פניהם להחדיר בילדי תשב”ר את שנאתם עד כדי איסור לבישת תחפושת המסמלת את גדלותו של מרן, והכאב הגדול יותר הוא הדימוי לאיסור גלימת מרן כאיסור מדי שוטר או חייל”.

גואטה הוסיף: “מעניין מאוד אם ילד אחד יתחפש לחייל ואחד למרן מי יושהה מהלימודים, אני חושב שהתשובה ברורה והכתובת נמצאת על הקיר. וכבר הקדימו חכמינו ז”ל מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין פלא על תורג'מן הפליאה היא על הרב רועי אדרי איך אתה שותק כבוד הרב?
    01/03/2016 22:37
    איש יהודי
  1. הרב רועי אדרי איך אתה שותק כבוד הרב?

  2. ושונאי מרן יאשמו, יחד עם רבותיהם
    01/03/2016 23:07
    כורדי שכופר בתרבות האשכנזית
  3. ·
    המנהל תורג’מן וגם רבותיו שחינכו אותו בקו זה, הם רשעים
    יש סוג של ספרדים שהם ספרדים כי נולדו ספרדים, אבל צורת חייהם, צורת התנהגותם, ותרבותם הצבועה , היא של ליטאים ,שעיננו רואים איך הם מתנהגים כאשר הפיוזים שלהם נשרפים. אין להם לא דת, לא אלהים, הם יכולים לקחת תער ולגלח אחד לשני את הזקן והפיאות המזוייפים.
    נכון שהם מפולפלים וחריפים, אבל גם איך להיות רשעים ורעים לשמים ולבריות הם מפולפלים.
    הספרדים וראש הישיבה בת”ת ‘תורת יעקב’, מנצל את עדות המזרח להמיר את תרבותם בתרבות החרדית גויית של אירופה, לא להיות הבן איש חי, והרב עובדיה והרמב”ם הפראנקים הפרימיטיבים.
    אלא להתלבש כבוקר אמריקאי רכוב על סוס.
    אלה ספרדים שפשוט המירו את דתם, לגת שאין לה קשר לאבותינו המזרחיים עד אברהם אבינו.
    וכי משה רבנו שונה מהרב עובדיה יוסף, דוד המלך היה שונה מהרב עובדיה יוסף, חיו כמו מרן הרב עובדיה, הם לא היו ליטאים, כי ליטאיות היא תרבות רוסית המדינה הנמצאת בשטחה של רוסיה, ושמה ליטא.
    המרביצי כולם רשעים הם פשוט כבר לא ספרדים, הם משוכנזים, מנוצלים רק כדי לנגח ולהשתמש בהם נגד עדות המזרח.
    מדוע בורא עולם בחר באברהם ולא בבני עשיו?! כי אברהם אבינו היה כורדי מזרחי, ולא ליטאי מבני עשיו.
    אסיים לכם במעשה שקרה
    פעם התכוננו המרביצי תורה האלה לבוא ולהפגש עם הרב בן ציון אבא שאול, כדי לצרף אותו שיתמוך בהם נגד הרב עובדיה יוסף, הוא אמר לשמש שלו, שלא יעזו לבוא ולגרש אותם מפניו.
    הם חושבים שהם חכמים גדולים, אבל חכמתם בהם תתבלע, ואין להם חלק לעולם הבא, יחד עם רבותיהם שחינכו אותו ועקרו מהם את ספרדיותם.
    הם סתם עורבים שחורים.