“המום ומזועזע”: האם ת”ת אוסר על תלמידיו להתחפש להגר”ע זצ”ל?

יוסף גרינבוים
|
כ"א אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 23:15
תלמוד תורה בבני ברק אוסר על התלמידים להתחפש לשוטר, חייל והרב עובדיה יוסף זצ”ל • גורם במרביצי: “לכל אחד יש דרך ונתיב עליו הוא בונה את חינוך הילדים” • ח”כ גואטה: “קומץ של אנשים זבובים קצוצי כנפיים מול נשרים גדולים בשמיים” • המנהל מכחיש

תלמוד תורה ספרדי בבני ברק, בממוקם ברחוב הרב הירש, אוסר על התלמידים להתחפש למרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל.

לפי רדיו ‘קול חי’, שחשף את ההוראה, הורים בת”ת ‘תורת יעקב’, המזוהה עם ‘מרביצי’ – בני תורה ספרדים מתלמידיו של  הגאון רבי יהודה עדס, טענו כי קיבלו הוראה ממנהל התלמוד תורה שלא להתחפש לרב עובדיה יוסף, לצד איסור להתחפש לשוטר או חייל.

גורם ב’מרביצי’ אמר לתחנת הרדיו, כי מדובר בנושא רגיש, אך דחה את הטענות כביכול מאחורי ההוראה עומדת החרמה של הגר”ע זצ”ל: “זה לא בא להוריד ולו במקצת מגדולתו של הרב עובדיה יוסף ח”ו. בדיוק כמו שבתלמוד תורה ספרדי לא יהיו תמונות של הרב שך, כי לכל אחד יש דרך ונתיב עליו הוא בונה את חינוך הילדים הגדלים בחממה”.

עם זאת, משיחות שקיימו הורים לתלמידים בת”ת, כמו גם גורמים אחרים, עולה כי המנהל מכחיש כי הורה הוראה כזו.

מי שמיהר להגיב בחריפות הוא ח”כ יגאל גואטה, שכתב בדף הפייסבוק שלו: “אני המום ומזועזע, ומביע שאט נפש על הדברים ששמעתי על אותו מנהל ספרדי של תלמוד תורה ספרדי, הקורא לעצמו מנהל חינוכי, ומקווה מאוד שהדברים אינם נכונים.

“גם אותם האנשים שהעזו בחיי מרן לגמגם בגדלותו ועצמתו של מרן, לאחר פטירתו השלימו ואף הודו בטעות של אותה דרך שנהגו, והיה ניתן לראותם מלווים את מרן בדרכו האחרונה יחד עם מליון תלמידיו.

הרב עובדיה, תחפושת Yonatan Sindel/Flash90

גואטה ממשיך ותקף: “ביום בהיר קמים להם קומץ של אנשים זבובים קצוצי כנפיים מול נשרים גדולים בשמיים, שרדפו את מרן בחייו החל בביזוי ספריו וכלה ברמיסת כבודו (על אף שבגלוי שרפו את ספריו, במחשכים ובארונות ביתם היה ניתן למצוא את כל אוצרותיו) והעזו פניהם להחדיר בילדי תשב”ר את שנאתם עד כדי איסור לבישת תחפושת המסמלת את גדלותו של מרן, והכאב הגדול יותר הוא הדימוי לאיסור גלימת מרן כאיסור מדי שוטר או חייל”.

גואטה הוסיף: “מעניין מאוד אם ילד אחד יתחפש לחייל ואחד למרן מי יושהה מהלימודים, אני חושב שהתשובה ברורה והכתובת נמצאת על הקיר. וכבר הקדימו חכמינו ז”ל מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו”.