רבי דוד אבוחצירא ספד לרבי ניסים אמסלם זצ”ל: “הנהגתו כאחד מן השרפים”

אדמו"רים וגדולי תורה השתתפו אמש בהלווית הצדיק רבי ניסים אמסלם זצ"ל • רבי ברוך אבוחצירא ספד לדודו: "הוא זכה לאריכות ימים מה שאף אחד במשפחת אבוחצירא לא זכה" • רבי דוד: "היה קודש הקודשים עולה תמימה"
יוסף גרינבוים
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 16:14

מאות, בראשות גדולי תורה, רבנים ואדמו”רי משפחת אבוחצירא השתתפו אמש בהלוויתו של הגה”צ רבי ניסים אמסלם זצ”ל, גיסו והחברותא של הבבא סאלי זצ”ל שנפטר בגיל 98.

בהלוויה, שיצאה מביתו בשכונת הר נוף, ספדו לו רבי ברוך אבוחצירא, רבי דוד אבוחצירא, ואחיין המנוח רבי מאיר אמסלם, מו”ץ נווה יעקב.

ראשון הסופדים היה רבי ברוך אבוחצירא: “קשה לי לדבר, אני הייתי איתו שנים, הכרנו אותו מקרוב, אני יודע מה זה יראת שמיים שלו, מה זה ענווה שלו, מה זה המעשים הטובים וגמילות החסד שלו. כל פעם היו באים לכבד אותו היה בורח מן הכבוד. מקומו בטוח בגן עדן של מעלה. הוא היה מגן על הדור ובעוונותינו נשארנו עכשיו ללא מגן, ללא מחסה. הוא היה השריד האחרון. הקב”ה רצה אותו אצלו”.

רבי דוד אבוחצירא, שבאורח נדיר השתתף בכל מסע הלוויה שנמשך מספר שעות: “הצדיק הזה הוא המשך של אבינו הקדוש ואבותינו הקדושים, הוא היה מחובר אליהם בכל נשמתו, ראינו עליו את זיו הדרם של אבותינו הקדושים.

“הצדיק הזה עליו השלום, היה דמות של אבותינו הקדושים. היה תלמיד שלהם למד מתורתם והתנהג בחסידות כמוהם”.

במהלך דבריו התבטא רבי דוד כלפיי הנפטר בהתבטאות נדירה המלמדת על הנהגתו וקדושתו של המנוח זצ”ל: “הוא היה קדוש וטהור, היה הנהגתו כאחד מן השרפים, כל הנפת אצבע שלו הייתה לכבוד הקב”ה, כל רגע בחייו היה ‘שוויתי ה’ לנגדי תמיד’, כל אבריו מלאים קדושה וחכמה, היה מלא בחכמה בבינה ודעת, אין חכמה בעולם שלא ידע, ידע את כל ספרי הבן איש חי בעל פה, ספרי החיד”א בעל פה, תורת אבותינו הקדושים”.

אחריו נשא דברים אחיין המנוח, הדיין הגאון רבי מאיר אמסלם המשמש כמו”ץ בשכונת נווה יעקב. “כל פעם שהיית שואל אותו שאלות היה אומר ‘בבא סאלי כך היה עושה’, ‘סידנא בבא מאיר ככה היה עושה’, וכל פעם שהיה מזכיר את שמותם היה כולו רועד מזכיר אותם בפחד באימה, תורתם הייתה שגורה בפיו, שום זרם, שום דבר לא השפיע עליו, רק תורה מה קיבל מרבותיו, מה כתוב בשו”ע”.

טרם הוצאת המיטה לעבר החלקה, נשאו דברים בניו שיחיו שביכו על אובדן של צדיק. עם סיום ההספדים נטמן המנוח זצ”ל בהר המנוחות.

בניו ואחיו יושבים שבעה בביתו ברחוב משקלוב בשכונת הר נוף בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות