וינשטיין: אין מניעה למינוי דרעי לשר הפנים, אך המסר בעייתי

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין אישר כי אין כל מניעה משפטית למנות את אריה דרעי לשר הפנים - שיאושר כפי הנראה בשבוע הקרוב • עם זאת מתח היועץ ביקורת: "המינוי לתפקיד שר הפנים עלול להעצים במידה מסוימת את הפגיעה הצפויה באמון הציבור"
דוד ליבוביץ
כ"ו טבת התשע"ו / 07.01.2016 18:51

יו”ר ש”ס ושר הפריפריה אריה דרעי ימונה, כפי הנראה כבר בתחילת השבוע הקרוב, לתפקיד שר הפנים של מדינת ישראל, זאת לאחר שהיועהמ”ש לממשלה יהודה וינשטיין אישר את המינוי.

דרעי ביקש בשבוע האחרון מהיועץ חוות-דעת משפטית, לקראת מינויו הצפוי לשר הפנים.

היום (חמישי) הודיע וינשטיין לראש הממשלה כי לאחר שבחן את הנושא הגיע למסקנה כי אין כל מניעה משפטית למנות את דרעי לתפקיד שר הפנים.

במכתבו כתב ויינשטיין: “אמות המידה שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו בסוגיה שלפנינו אינן מובילות למסקנה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים לוקה, במישור המשפטי, באי סבירות קיצונית”.

לצד זאת מתח היועץ ביקורת על מינויו של דרעי כשר: “עצם מינויו של דרעי לתפקיד שר נמצא כמעורר קשיים משפטיים ואף הוגדר על ידי בית המשפט העליון כמצוי על גבול מתחם הסבירות”.

ויינשטיין מתייחס גם לחזרתו של דרעי למשרד בו הואשם במעשים פליליים, אך מציין כי לכך יש היבט ציבורי בלבד: “יש לטעמי בהחלט בסיס לסברה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים עלול להעצים במידה מסוימת את הפגיעה הצפויה באמון הציבור עקב מינויו לשר בכלל וזאת על שום המסר הציבורי הבעייתי העולה ממנה”.

מינוי דרעי לשר הפנים מתאפשר לאחר ההתפטרות של השר לשעבר סילבן שלום – שפרש מהחיים הפוליטיים בשל חשדות למעשים חמורים.

אריה דרעי כיהן כשר הפנים לפני כ-22 שנים ופרש מן המשרד בעקבות התפתחות חקירות המשטרה כנגדו בתחילת שנות ה-90.

ההערכות הן, כי סבב המינויים בעקבות התפטרותו של סילבן שלום יימשך: השר יריב לוין ימונה לשר הכלכלה, וחברי הכנסת צחי הנגבי ובני בגין צפויים גם הם להתמנות לשרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות