אחרי 22 שנים: היום תאושר חזרתו של אריה דרעי למשרד הפנים

התקשורת אולי נגד, חברי האופוזיציה מבקרים, אבל יו"ר ש"ס אריה דרעי צפוי לקבל היום את אישור הממשלה לשובו לכהונת שר הפנים - 22 שנים אחרי שפרש מהמשרד • התנועה לאיכות השלטון הבטיחה כבר להיאבק במינוי
יוני גרין
כ"ט טבת התשע"ו / 10.01.2016 09:18

22 שנים שנים לאחר שפרש מהתפקיד, ולמרות ביקורת תקשורתית, צפויה הממשלה לאשר היום (ראשון) את מינויו של השר אריה דרעי לשר הפנים, במקום השר לשעבר סילבן שלום שפרש מהחיים הפוליטיים.

דרעי צפוי לכהן כשר הפנים בנוסף לתפקיד השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

לאחר אישור הממשלה יובא המינוי לאישור הכנסת כבר בימים הקרובים, ויתכן שכבר מחר, ולאחר מכן ייצא המינוי לפועל.

 עורך הדין אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון הבטיח כבר להיאבק במינוי. “רק בעיניו של יועץ משפטי לממשלה חסר עמוד שדרה ונטול מצפן ערכי זה סביר ששר פנים לשעבר שהורשע בעבירות שיש עמן קלון יחזור להיות שר פנים”, אמר בגל”צ.

עם הקמת הממשלה הודיע דרעי כי בגלל הביקורת הציבורית וויתר על משרד הפנים במשא ומתן הקואליציוני. “אני לא רוצה להיכנס למשרד שמראש אני נכנס בו ברגל שמאל”, אמר אז.

אבל כעת, כך נראה, הוא שינה את דעתו, לא לפני שהתקבלה חוות דעתו של היועץ המשפטי עו”ד יהודה וינשטיין, שהודיע לראש הממשלה כי לאחר שבחן את הנושא הגיע למסקנה כי אין כל מניעה משפטית למנות את דרעי לתפקיד שר הפנים.

במכתבו כתב ויינשטיין: “אמות המידה שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו בסוגיה שלפנינו אינן מובילות למסקנה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים לוקה, במישור המשפטי, באי סבירות קיצונית”.

לצד זאת מתח היועץ ביקורת על מינויו של דרעי כשר: “עצם מינויו של דרעי לתפקיד שר נמצא כמעורר קשיים משפטיים ואף הוגדר על ידי בית המשפט העליון כמצוי על גבול מתחם הסבירות”.

ויינשטיין התייחס גם לחזרתו של דרעי למשרד בו הואשם במעשים פליליים, אך ציין כי לכך יש היבט ציבורי בלבד: “יש לטעמי בהחלט בסיס לסברה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים עלול להעצים במידה מסוימת את הפגיעה הצפויה באמון הציבור עקב מינויו לשר בכלל וזאת על שום המסר הציבורי הבעייתי העולה ממנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות