בעקבות הבהלה מ’שפעת החזירים’: החיסונים בקופ”ח עומדים להיגמר

במערכת הבריאות מעריכים: החיסונים ל'שפעת החזירים' ייגמרו בימים הקרובים • מאז החל החשש מהמחלה מספר המתחסנים גדל בערך פי 5 - ל-10000 ביום • לקופות נשארו כ-225,000 מנות
שייע קליין
ט"ו טבת התשע"ו / 27.12.2015 08:19

לאחר ש-13 חולים ב’שפעת החזירים’ הגיעו לבתי החולים, מתוכם נפטרה חרדית בת 52, החל גל המתחסנים הנוכחי.

אלא שהבוקר (ראשון) דווח בגלי צה”ל, כי במערכת הבריאות מעריכים שהחיסונים ייגמרו בימים הקרובים, אם גל המתחסנים הנוכחי יימשך באותו קצב של מעל ל-10,000 בכל יום.

מאז עלה החשש מהתפרצות שפעת החזירים, מספר המתחסנים הכפיל את עצמו בערך פי חמש. לפי גל”צ, כרגע נשארו לקופות החולים יחד פחות 225,000 מנות חיסון: לכללית נשארו בערך 100,000 מנות חיסון; למכבי בערך 50,000; למאוחדת בערך 50,000; וללאומית 25,000.

המנות כמובן מתחלקות לכל הסניפים בכל קופה, כך שגם במצב שבו יישארו לקופה אלפי מנות חיסון בודדות, זה אומר שיחסרו מנות בחלק מהסניפים.

במערכת הבריאות מודעים היטב לבעיה הזאת. הסיבה שלא מפרסמים אותה לציבור היא על מנת שלא להגביר את ההיסטריה.

כיצד נוצר המחסור?

הקופות קונות מראש כמות מנות חיסון שהן מעריכות שתספיק לפי כמה שנצרכו בשנה שעברה. שכן, אי אפשר לשמור חיסונים משנה לשנה ולכן מה שלא משתמשים בו נזרק.

גורם בכיר באחת מקופות החולים אמר לגל”צ, כי משרד הבריאות הוא זה שצריך להיות אחראי מספיק כדי לקנות מלאי חירום של חיסונים, מאחר שמדובר בעניין של בריאות הציבור.

מהמשרד נמסר, לעומת זאת,  כי אין להם כוונה לקנות חיסונים, ושהקופות מנסות להזמין עוד חיסונים בעצמן. גם אם הם אכן יצליחו – זה ייקח כמה שבועות לפחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות