דונלד טראמפ מבקר את נתניהו: “מופתע. הגינוי שלו היה בלתי הולם”

המועמד הרפובליקני מבקר את ראש הממשלה נתניהו שגינה את דבריו אודות המוסלמים: "זה היה סוג של בלתי הולם לגנות אותם, אבל זה בסדר" • סקרים עדכניים מצביעים כי טראמפ עדיין מוביל בביטחה על פני יריביו הרפובליקנים
אליעזר היון
א' טבת התשע"ו / 13.12.2015 18:03

גם נגד נתניהו: המועמד הצבעוני המתמודד לראשות המפלגה הרפובליקנית, דונאלד טראמפ, ביקר את ראש הממשלה, לאחר שזה גינה את אמירתו לפיה יש לאסור כליל על כניסת מוסלמים לארצות הברית.

בראיון לרשת CNN, אמר טראמפ: “נתניהו גינה את הדברים בצניעות, ואני חשבתי שזה היה סוג של בלתי הולם לגנות אותם, אבל זה בסדר”.

בהמשך נשאל טראמפ אם הוא לא רואה כל פסול באמירתו הקשה כנגד המוסלמים, וענה באופן חד משמעי: “אני לא רוצה להיות ‘פוליטיקלי קורקט’ – לאומה שלנו יש בעיה, אנשים חיים בפחד”.

לדבריו, דווקא המוסלמים מקרב חבריו תומכים בדעותיו: “גם הם יודעים שיש בעיה. הם לא תומכים באיסור הכניסה למוסלמים, אבל הם מרוצים שאני מדבר על קיצוניות – הגיע הזמן שמישהו ידבר על זה”.

עוד הצהיר: “היחסים שלי עם הקהילה המוסלמית מצוינים, אנשים מהקהילה אמרו לי שאני עושה להם טובה. גם הם יודעים שיש כאן בעיה”.

יצויין, כי על פי סקרים שנערכו לאחר הצהרתו של טראמפ מתברר כי מעמדו לא רק שלא נפגע, אלא אף מתחזק, וכי הוא מוביל בפער של למעלה מ-20 אחוזים על פני יריביו.

נפגש עם כל מועמד

ביום רביעי האחרון הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא דוחה את דבריו של דונלד טראמפ,  המועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית במירוץ לנשיאות ארצות הברית, לפיהם יש לשלול כניסת מוסלמים לארצות הברית.

“מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ושומרת בקפדנות על הזכויות של כל אזרחיה. בה בעת, ישראל נאבקת באיסלאם הקיצוני שתוקף מוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד ומאיים על העולם כולו”, נכתב בהודעה מטעם נתניהו.

השניים אמורים להיפגש בעת ביקורו של טראמפ בישראל בסוף החודש.

לדברי לשכת נתניהו, הפגישה בין השניים נקבעה לפני כשבועיים, טרם ההתבטאויות של המועמד השנוי במחלוקת.

 בלישכה הדגישו: “ראש הממשלה קבע מדיניות אחידה להסכים לבקשות לפגישה עם כל המועמדים לנשיאות ארה”ב משתי המפלגות שבאים לישראל”, הדגישו בלשכתו.

לדבריהם הפגישה “אינה משקפת תמיכה במועמדים או בעמדותיהם, אלא מבטאת את החשיבות שראש הממשלה מייחס לברית האיתנה בין ישראל לארה”ב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות